חשדות חדשים יקשו לאשר את מינויו של גל הירש למפכ"ל

ימים לפני שיתייצב בפני ועדת טירקל למינוי בכירים, חקירה סמויה שמנהלת בימים אלה המשטרה בשיתוף ה-FBI עשויה להקשות על מינויו למפכ"ל ■ במסגרת החקירה נבדק חשד למעשי שוחד בחברות ששמו של גל הירש נקשר בהן

חשדות חדשים נגד חברות הקשורות בשמו של המפכ"ל המיועד ימנעו ממנו לכהן כמפכ"ל? ימים לפני שיתייצב תא"ל במיל' גל הירש בפני ועדת טירקל לאישור מינוי בכירים, מנהלת המשטרה בשיתוף ה-FBI חקירה במסגרתה נבדק חשד למעשי שוחד בחברות ששמו של גל הירש נקשר בהן.

החקירה הסמויה הזו מתנהלת כבר שנתיים ובהובלת ה-FBI. לפני כחודשיים הייתה התפתחות מסוימת בחקירה שמתנהלת בישראל. ככל הידוע החקירה מסועפת יותר - ומתפרשת גם למדינות אחרות מלבד ישראל וארה"ב. מדובר בשלב ראשוני של חקירה - וטרם נחקרו חשודים.

השבוע, כשארדן בישר שהירש הוא המועמד שלו לתפקיד המפכ"ל, התקשר היועמ"ש לראש אגף החקירות והמודיעין והורה לו לחדול מכל פעולה נוספת ולהעביר אליו את החומרים. עם זאת, יודגש כי אין עדיין שום אינדיקציה ישירה שקושרת את הירש לחשדות.

"זוהי טענה דימיונית נוספת בניסיון נואש להכפיש את שמו של המפכ"ל המיועד גל הירש", נמסר מטעם עורך דינו של המיועד לתפקיד המפכ"ל. "החברה של גל הירש מעולם לא נתנה כל שירות בארצות הברית. הדבר היחידי שהיא עשתה הוא רכישת ציוד בהיתר ובאישור מחברה פרטית וביצוע סקר לחברה פרטית, כל אלו לא יכולים לעלות או להקים כל חקירה של FBI‎".

בנוסף, מתברר היום כי השר ארדן לא דיווח ליועץ המשפטי לממשלה שהירש הוא המועמד שבחר לתפקיד המפכ"ל. ייתכן שאם היה מדווח לו ערב לפני על בחירתו - וינשטיין היה מציע לו להמתין עם ההכרזה. ההערכה היא שאם לא תגובש חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אודות מינוי הירש בזמן סביר, תהיה הערכה מחודשת לגבי המינוי.