מניית היום: מזנקת ב-9% ברקע הצלחה בניסוי קליני

מיקרומדיק דיווחה הבוקר על תוצאות חיוביות בניסוי קליני נוסף לפיתוח ערכה חדשנית לזיהוי פרופיל גנטי ייחודי להערכת הסיכון לפתח תופעת לוואי קשה של נמק בעצמות הלסת

מיקרומדיק מרכזת עניין היום (א') בבורסה לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני נוסף לפיתוח ערכה חדשנית לזיהוי פרופיל גנטי ייחודי להערכת הסיכון לפתח תופעת לוואי קשה של נמק בעצמות הלסת.

תופעת הלוואי הקשה, BRONJ - Bisphosphonate Related Osteonecrosis of the Jaw, נגרמת כתוצאה מטיפול בתרופות הניתנות בעיקר לחולי סרטן גרורותיים, חולי מיאלומה נפוצה וחולי אוסטיאופורוזיס.

בניסוי נמצאו סמנים גנטיים שעשויים להעיד בסבירות גבוהה על סיכון לפתח את תופעת הלוואי הקשה. כמו כן, נמצא כי אחד הסמנים הגנטיים המובילים בניסוי הקודם שביצעה החברה והמשתייך למשפחה של גנים הקשורים בהתפתחות העצם והשיניים, חזר גם במסגרת הניסוי הנוכחי באופן מובהק.

יצוין כי למיטב ידיעת החברה, לא קיימת כיום בשוק שיטה יעילה ומדויקת לזיהוי האוכלוסייה הנמצאת בסיכון לפתח את המחלה. על כן, החברה סבורה כי התוצאות החיוביות של הניסוי מהוות אבן דרך משמעותית בפיתוח הערכה לזיהוי פרופיל גנטי ייחודי להערכת הסיכון לפתח את תופעת ה-BRONJ.

מנכ"ל מיקרומדיק סטיבן איתן מסר כי "אנו מרוצים מהתוצאות הקליניות המעידות על פוטנציאל משמעותי לזיהוי הנטייה לפתח את התופעה החמורה הנקראת BRONJ. בעקבות התוצאות המרשימות בכוונת החברה לפעול למציאת שותף אסטרטגי לצורך המשך פיתוחה ומסחורה של בדיקה חדשנית זו".