הסכם קיבוצי ראשון בקבוצת זאפ של זהבית כהן

אחרי מאבק ממושך נגד ההנהלה תוך כדי תהליך המכירה שהסתיים לאחרונה, העובדים ייהנו מקרן השתלמות, תוספת שכר ועוד ■ יו"ר ועד העובדים: "מאמינה כי בשיתוף פעולה נצליח להביא לתוצאות טובות ולהזנקת החברה"

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

שלושה חודשים אחרי שקרן AMI של זהבית כהן רכשה את קבוצת זאפ ב-140-150 מיליון שקל, חתמה היום (א') הנהלת הקבוצה על הסכם קיבוצי עם ועד עובדי קבוצת זאפ, המייצג כ-550 עובדים.

במסגרת ההסכם, שלווה על-ידי ההסתדרות הלאומית, יזכו העובדים לקרן השתלמות, תוספת שכר של 0.5% באופן אוטומטי וסכום דומה בכפוף לביצועים והחלטות הנהלה, סבסוד ארוחות לעובדי השטח, 200 אלף שקל לקופת הוועד ועוד.

קבוצת זאפ כוללת כ-20 אתרים ובראשם אתר השוואות המחירים ZAP, אתר דפי זהב, אתר REST, אתר מתחתנים ועוד.

החתימה על ההסכם הקיבוצי מגיעה אחרי מאבק מתמשך שסוקר ב"גלובס". כבר בנובמבר 2014 הכריז הוועד על סכסוך עבודה  לאחר שלטענתו לאור סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים ולאחר שנערכו מספר ניסיונות להגיע להכרה בוועד. חודש לאחר מכן הפגינו עובדי זאפ נגד ההנהלה, אז בראשותו של המנכ"ל הוותיק ניר למפרט, והניפו שלטים בגנות ההנהלה, שהמשיכה לסרב ולהכיר בוועד העובדים היציג של החברה.

רק במארס השנה, חודשיים לאחר שלמפרט עזב את החברה בתום תשע שנים, הודיעה ההנהלה כי היא מכירה בוועד העובדים והחלה לנהל עימם מו"מ להסכם קיבוצי.

מיטל הלוק, יו"ר ועד העובדים, אמרה כי "אני מאמינה כי בשיתוף  פעולה ובשילוב ידיים של העובדים וההנהלה נצליח להביא לתוצאות טובות ולהזנקת החברה". בטי מצר לוי, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, הוסיפה כי "מדובר על הישג משמעותי עבור מאות עובדים הזוכים לביטחון תעסוקתי ושמירה על תנאי העסקתם לטווח הארוך".