הטיפ היומי: קבלו את המניה שלא יוצאת מהאופנה

אופנהיימר ממליץ על אינדיטקס בגלל שהיא "מקרה נדיר של איכות חריגה המצדיקה השקעה ארוכת-טווח במניה, גם במכפיל רווח גבוה"

חברת האופנה Inditex / צילום: בלומברג
חברת האופנה Inditex / צילום: בלומברג

חברת האופנה Inditex נסחרת בבורסה הספרדית (סימול: ITX:SM) בשווי של כ-94 מיליארד אירו. אינדיטקס, שהוקמה ב-1963 ונשלטת (64%) על-ידי משפחת אורטגה, מעשירי ספרד, היא רשת האופנה הגדולה בעולם, עם כ-6,700 חנויות ב-88 מדינות. החברה מפעילה את המותג Zara, שמהווה כ-64% מהמכירות, ומותגים מובילים אחרים כמו Pull&Bear, Bershka ו-Massimo Dutti. שוק היעד המרכזי של החברה הוא אירופה, ובפרט ספרד עם כחמישית ממכירותיה.

האסטרטגיה של אינדיטקס היא של התרחבות גלובלית, והדגש הוא על קולקציות קטנות יחסית, מספר רב של מוצרים, תחלופה גבוהה וקרבה פיזית בין העיצוב לייצור. אינדיטקס הציגה תוצאות פיננסיות יוצאות דופן ב-2004-2014, עם צמיחה שנתית ממוצעת של 12.5% בהכנסות ו-13.7% ברווח הנקי לפני מס. לאינדיטקס יחסים פיננסיים שמרניים במיוחד, הכוללים מזומנים ושווי מזומנים של כ-4.1 מיליארד אירו, לעומת חוב זניח של כ-27 מיליון אירו. יש לחברה יכולת יצירת מזומנים חזקה, וב-2014 היא ייצרה כ-3.25 מיליארד אירו מפעילות, עלייה של 15% מ-2013. תזרים המזומנים הפנוי ירד בכ-5% ל-1.4 מיליארד אירו, בשל עלייה בהוצאות ההוניות.

לחברה יכולת מוכחת וארוכת-טווח של הצפת ערך לבעלי המניות שלה, והיא נהנית מיציבות גבוהה יחסית, בזכות הפיזור הגיאוגרפי הנרחב. בעשור האחרון צמחה החברה בהכנסות בכל שנה, והרווח הנקי לפני מס ירד רק ב-2008 וב-2013. הצמיחה בהכנסות נובעת מצמיחה אורגנית חיובית במכירות חנויות זהות ותוספת שטחי מסחר. קונצנזוס האנליסטים צופה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחים ב-2015-2016.

באינדיטקס מאמינים שיש עדיין פוטנציאל להגדלת מספר החנויות, עם פוטנציאל התרחבות משמעותי בשווקים המתעוררים. גם בארה"ב קיים פוטנציאל.

הסיכונים המרכזיים הם האטה בצמיחה בשווקים המתעוררים, האתגר במעבר לאונליין והתמחור של המניה.

אינדיטקס מתומחרת בפרמיה גבוהה בהשוואה לקמעונאיות אופנה אחרות בעולם, עם מכפיל רווח גבוה ב-60% מהממוצע בתעשייה ומכפיל EV/EBITDA גבוה ב-50%. גם בהשוואה היסטורית התמחור גבוה.

עם זאת, החברה היא לדעתנו מקרה נדיר של איכות חריגה המצדיקה השקעה ארוכת-טווח במניה, גם במכפיל רווח גבוה.

אנחנו ממליצים על השקעה במניית אינדיטקס.

* נכתב ע"י ניר חצב, אופנהיימר

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם