ברקליס: מכירת החיסול במניות "לוויתן" הייתה מוגזמת

ברקליס: "מניות 'לוויתן' עדיין אטרקטיביות: אין סתירה בין היצוא של גז מ'לוויתן' ל-BG בין המאגר החדש שהתגלה; וכן מעריכים כי אופציית היצוא מהמאגר בכלל לא ירדה מהפרק"

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

לאחר צניחה של עד 23% במניות "לוויתן" אתמול (ב') בבורסה בתל-אביב, שבאה בעקבות ההודעה הדרמטית על גילוי מאגר גז ענק במצרים על-ידי חברת ENI האיטלקית, בברקליס מבקשים להרגיע את הרוחות וטוענים בסקירה שפורסמה לאחר סגירת המסחר אתמול בבורסה כי המניות עדיין אטרקטיביות בבסיסן, וכי מכירת החיסול הייתה מוגזמת.

החשש המרכזי לשותפויות הישראליות המחזיקות בלוויתן - רציו , דלק קידוחים ואבנר - הוא כי אובדן לקוח גדול כמו השוק המצרי, שאליו אמורות היו החברות לייצא גז, יביא לעיכוב ואפילו לביטול אפשרי של פיתוח מאגר לוויתן.

 

"ההיסטריה אתמול בבורסה נראית לנו מוגזמת משתי סיבות", כתבו בברקליס. "הראשונה כי אין סתירה בין היצוא של גז מלוויתן ל-BG (בריטיש גז) עליו חתמו הצדדים במזכר הבנות כבר ביוני 2014, לבין המאגר החדש שהתגלה. BG מועמדת לרכוש מ"לוויתן" 7.5 מיליארד מ"ק גז טבעי בשנה לשימוש במתקן ההנזלה שלה באזור.

הסיבה השנייה, לדברי ברקליס, היא שווי מאגר לוויתן כפי שמשתקף מערכה של רציו בבורסה - 4.4 מיליארד דולר - "אנו מאמינים כי שווי כזה משקף מכירה של גז לשוק המקומי בלבד ללא יצוא, וזה לא תסריט ריאלי בכלל", כתבו הכלכלנים. הם מציינים, כי בשיחת הוועידה שקיימה הנהלת קבוצת דלק אתמול לאחר פרסום הדוחות ציינו בקבוצה כי הם לא מודאגים מהחדשות האחרונות בנוגע לתגלית במצרים - וכל האופציות, כולל יצוא, עדיין על השולחן.

לסיכום, מציינים בברקליס כי הם רואים את התעשיה עדיין אטרקטיבית להשקעה, במיוחד לאחר הירידות של אתמול שהפכו את מחיר יחידות ההשתתפות לזולים יותר, אך הם ממליצים עדיין לנקוט בזהירות עד שהכנסת תאשר את מתווה הגז - למרות שזה לא נראה בעתיד הקרוב לעין.