סטודנטים מכל הארץ יפתחו פתרונות טכנולוגיים לבני הגיל השלישי

התחרות של עמותת COM.UNITY, בשיתוף עם מועדון היזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, זוכה לתמיכה מחברות בולטות, בהן צ'ק פוינט, Wix, פלייטק ועוד

קשישים פנסיונריות בשדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: מירב מורן
קשישים פנסיונריות בשדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: מירב מורן

העולם אולי שייך לצעירים, אבל פיתוחים טכנולוגיים יכולים בהחלט לסייע לבני הגיל השלישי. עמותת COM.UNITY, בשיתוף עם מועדון היזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, תשיק בימים הקרובים תחרות שאמורה לשפר את מצבם של הקשישים בישראל.

מחקר שערכה העמותה מצביע על כך ש-86% מבני הגיל השלישי הם מובטלים, 51% סובלים מקשיים בביצוע פעולות יומיומיות ו-47% מספרים שהם סובלים מבדידות מתמדת.

את העמותה, אשר פועלת ללא מטרות רווח, ייסדו נופר אלברק, דוד סיידון ואסף אלוביק. דוד סיידון, אחד המייסדים אומר כי "בתחום הזקנה קיימות בעיות קשות בנושאים חברתיים וכלכליים, דווקא בעידן שבו כולנו מרגישים מחוברים יותר ומודעים יותר". נציין כי התחרות זוכה לתמיכה מחברות בולטות בהן צ'ק פוינט, Wix, פלייטק ועוד.

התחרות, אשר תימשך חמישה שבועות, פתוחה לקבוצות של 3 עד 5 סטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בישראל. הזוכים במקום הראשון יקבלו פרס בשווי 40,000 שקל ויוכלו להשתלב באקסלרטור - ששמו עדיין לא נחשף.

משתתפי התחרות יקבלו ליווי עסקי וטכנולוגי וכן חיבור לבני הגיל השלישי. המייסדים מציינים כי אין צורך בניסיון מוקדם או ברעיון מגובש.

אסף אלוביק, אחד המייסדים אמר כי "זה לא מספיק להבין שקיימת בעיה חברתית קשה. צריך לשאול האם ישנן דרכים יעילות וממשיות לפתור אותה. צמצום הנתק הטכנולוגי והחברתי בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי הינו הכרחי ובעקבות כך נוכל להביא לשיפור משמעותי בחייהם".

המייסד השלישי, נופר אלברק, הוסיף כי "לסטודנטים אשר מתמחים במנהל עסקים, חשבונאות ומשפטים יש חלק בלתי נפרד מהצלחת בניית עסקים חברתיים אמידים וברי קיימא".

ההרשמה לתחרות פתוחה עד לסוף השבוע - כאן