עושה עלייה: נבידאה הגישה מסמכי הרישום לבורסה בת"א

חברת האבחון האמריקאית Navidea הגישה היום את מסמך הרישום של מניותיה לבורסה, והמסחר צפוי כנראה להתחיל בימים הקרובים

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת האבחון האמריקאית נבידאה (Navidea) הגישה אתמול (ג') את מסמך הרישום של מניותיה לבורסה, והמסחר צפוי כנראה להתחיל בימים הקרובים.

נבידאה היא חברה אמריקאית ללא זיקה ישראלית ברורה. הגעתה לישראל היא חלק ממהלך שמנסה הבורסה בתל-אביב להוציא לפועל זה מספר שנים, של הבאת חברות זרות להיסחר בישראל כדי להגדיל את פעילות הבורסה. זוהי הפעם הראשונה שמגיעה במסגרת זו לבורסה חברה זרה לחלוטין, אך בעבר נרשמו למסחר חברות כמו אופקו ופריגו, לאחר שרכשו פעילות ישראלית משמעתית.

החברות הזרות שמגיעות להיסחר בבורסה בתל-אביב נהנות מהיותן "דג גדול בבריכה קטנה" ומכניסה מיידית לתוך מדדים (במקרה זה - ת"א 100). הבורסה מקווה כי עם הגעתן, אם יירשמו חברות נוספות כאלה, הן עשויות להביא איתן גם משקיעים זרים שיראו באחד העם מוקד חדשנות לא רק של חברות ישראליות. הרעיון הזה לא ממש הניב פירות עד עתה, אך ייתכן שאם הניסוי של נבידאה יצליח, הוא ימשוך גם חברות אחרות.

על הבאת החברה לישראל היו אחראים עו"ד אילן גרזי ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ (יחד עם עו"ד תמי חברני מהמשרד) - בעל ניסיון בתחום, בין היתר מעבודתו עם חברת אופקו - וכן היועץ הפיננסי של העסקה אורי בן אור.

נבידאה מבוססת על שתי פלטפורמות טכנולוגיות - אבחונית, שכבר רושמת הכנסות, וטיפולית-תרופתית. הכנסות החברה עמדו על 6 מיליון דולר ב-2014 והיא מצפה להכנסות של 10-12 מיליון דולר בשנה הנוכחית. המוצר המוביל של החברה הוא הלימפוסיק, לזיהוי בלוטות לימפה שעשויות להיות נגועות בסרטן.