ח"כ אורן חזן: "בגלל דחיפה במרפק אני אויב הציבור?"

יממה לאחר שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בחשד לתקיפת מנכ"ל עיריית אריאל, ח"כ חזן אומר שהוא בטוח שלא יועמד לדין: "הותקפתי ואויימתי ע"י ראש העיר על רקע יריבות פוליטית. אם לא הייתי נבחר, התיק היה נסגר מזמן"

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

יום אחרי המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין תקיפת מנכ"ל עיריית אריאל אבי עזר, מגיב היום (ד') ח"כ אורן חזן בביטול להחלטה ומדגיש בשיחה עם חדשות 2 Online: "אם לא הייתי נבחר לכנסת, התיק היה נסגר מזמן".

ח"כ חזן טוען כי מדובר בסיפור שנובע מיריבות פוליטית: "גם אני הותקפתי ואויימתי על-ידי ראש העיר. הגשתי תלונה נגדו על איומים ונגד מנכ"ל העירייה על תקיפה, לאחר שהוא אחז בי בחוזקה ביד. בתגובה לכך הוגשה תלונה נגדית שכאילו אני דחפתי אותו עם המרפק. על דחיפה עם המרפק מנסים לעשות כאילו אני עכשיו אויב הציבור מספר 1. בונים פה מגדלים והרים וגבעות. שיבושם לתקשורת".

חזן ציין כי לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת עם מנכ"ל עיריית אריאל: "הוא לא רלוונטי ולא מעניין בעייני. הוא לא עושה את עבודתו. הוא פוגע בתושבי העיר יום-יום, זו עירייה כושלת. ראש העיר כושל. ובשל היריבות הפוליטית הגענו למקום הזה".

חזן מסביר כי התיק נגדו היה נגנז מזמן ונסגר מחוסר אשמה, אך בחירתו לכנסת שינתה את התמונה: "יום-יום, שעה-שעה, אנשים מגישים תלונות על גניבות, פריצות - והתיקים נסגרים".

"מתנהל נגדי מסע ציד ושטנה תקשורתי"

ח"כ חזן הוסיף כי הוא "סומך על המשטרה שתעשה את עבודתה, תפקידה לחקור. הסמכות היחידה שצריכה לקבל את ההחלטה אם להעמיד אותי לדין היא היועץ המשפטי לממשלה, ואין לי צל של ספק שכשהתיק יגיע לפתחו, הוא ייסגר מחסור אשמה, כי אין פה שום דבר. היועץ המשפטי לא ייגרר לתוך העליהום התקשורתי, הפופוליזם מסע הציד והשטנה שמתנהל נגדי בחודשים האחרונים".

לטענת חזן, הוא מהווה מטרה נוחה מסיבה אחת כי הוא לא מתיישר עם התקשורת ועם הלך הרוח שלה: "אם אתם רוצים לפגוע תפגעו בי. אני כאן, אמשיך בשליחות ובעשייה למען אלה שזקוקים לי".

אתמול (ג') הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את ח"כ חזן בחשד לעבירות של תקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה. לפי החשד, בחודש אוקטובר 2014 - עוד לפני שהתמנה לחבר כנסת - תקף חזן את מנכ"ל עיריית אריאל במשרדי העירייה במהלך ויכוח שהתגלע ביניהם על רקע הטלת עיקול בגין חוב לעירייה.

בוויכוח היה מעורב גם ראש העירייה, ובעקבות תלונה שהוגשה למשטרה לאחר שחזן נבחר לכנסת, הוחלט להעביר את החקירה ליאח"ה. גם ח"כ חזן במהלך החקירה התלונן נגד מנכ"ל העירייה, אך בתום החקירה התגבשה תשתית ראייתית שהובילה את המשטרה להמלצה להעמידו לדין.