השכר הפנטסטי של ראיקוביץ' במכבי ת"א: 2.857 מיליון שקל בעונה

2.376 מיליון שקל שכר בסיס, 320.4 אלף שקל "פרמיות", 107.7 אלף שקל מענק אליפות: כמה ירוויח פרדרג ראיקוביץ', השוער הסרבי בן ה-19 שהצטרף למכבי ת"א בעסקה נוצצת

2,857,950 שקל. זה הסכום, ברוטו, אותו יוכל להרוויח הרכש הנוצץ של מכבי ת"א, פרדרג ראיקוביץ', במהלך עונת 2015/16. כך נודע ל"גלובס".

שכר הבסיס המובטח של הסרבי יעמוד על 2.376 מיליון שקל, כאשר צבירה של נקודות ("פרמיות") בליגת העל תוכל להוסיף לו 320.4 אלף שקל; מענק אליפות יהיה שווה עבורו 107.7 אלף שקל, ואילו גביע המדינה יוכל להוסיף לחשבון הבנק של השוער המבטיח 53.85 אלף שקל.

מדובר על סכומים הרחוקים מאוד מאלו שיקבלו העונה בכירי המשתכרים של הטרבליסטית, שתשתתף גם בשלב הבתים של ליגת האלופות - בראשם כמובן ערן זהבי. אך עבור כדורגלן בן 19 בלבד, אין ספק כי מדובר על כסף גדול. יש להזכיר כי המיסוי המקסימלי בישראל עבור שחקנים זרים הוא 25% בלבד, כך שראיקוביץ' צפוי להישאר "ביד" עם למעלה מ-2 מיליון שקל בסוף השנה.

מכבי ת"א החתימה את השוער, שהספיק לרשום בקריירה הקצרה שלו זכייה באליפות אירופה עד גיל 19, ובקיץ הנוכחי גם באליפות העולם עד גיל 20 במדיה של נבחרת סרביה שניצחה במשחק הגמר את ברזיל - על חוזה לחמש שנים. מבנה השכר של ראיקוביץ' צפוי להישאר זהה בארבע העונות הראשונות, ואילו בעונה האחרונה לחוזה, 2019/20 - יצמח שכר הבסיס שלו ל-2,620,300 שקל (ה"פרמיות" ומענקי התארים יישארו אותו הדבר לכל אורך שנות החוזה).

על-פי הפרסומים בסרביה ובישראל - מכבי ת"א תשלם עבור רכישתו של ראיקוביץ' לפחות 3 מיליון אירו לקבוצתו הקודמת, הכוכב האדום בלגרד - כאשר האחרונה תצטרך להעביר כ-30% מהסכום הזה אל קבוצת יגודינה, בה החל ראיקוביץ' את הקריירה שלו. הרכש המרשים הזה הוגדר על-ידי מאמן מכבי ת"א, סלאבישה יוקאנוביץ', "כאחד השוערים הצעירים המוכשרים בעולם". לאחר רכישתו, צוטט המנכ"ל מרטין ביין באתר הרשמי של המועדון: "אין ספק כי ההשקעה שעשינו בשחקן כה צעיר ומוכשר, מעידה על השאיפות והמטרות של המועדון הן בטווח הקצר והן מבחינת המשך ההתפתחות האסטרטגית של המועדון. מספר מועדוני צמרת באירופה הביעו עניין בראיקוביץ' ואנו מאושרים שהצלחנו להחתים אותו על חוזה לחמש שנים".