שפחת מין יזידית של דאע"ש מדברת על הזוועות

ג'ינאן הצליחה להימלט משוביה בדאע"ש - וכתבה ספר על הדברים הנוראיים שאנשי דאע"ש מעוללים לחטופות היזידיות

ג'ינאן / צילום מסך מתוך הוידאו
ג'ינאן / צילום מסך מתוך הוידאו

הן נחטפות, מוכות, נאנסות ונמכרות: ג'ינאן, יזידית בת 18 שנחטפה על-ידי דאע"ש, מדברת על הזוועות שעוברות שפחות המין, והדברים שהיא מתארת מזעזעים את העולם.

ג'ינאן נחטפה על-ידי דאע"ש ב-2014 והייתה שבויה במשך 3 חודשים, ואז הצליחה להימלט. כעת, בביקור בפריז, היא מספרת לסוכנות AFP מה שעבר עליה ועל השבויות האחרות: "הם התעללו בנו, ניסו להמיר את דתנו בכוח. כשסירבנו - היכו אותנו. הם כבלו אותנו בשלשלאות לדלת בחום הלוהט, הכריחו אותנו לשתות מים עם עכברים מתים בפנים. הם איימו לענות אותנו עם כבלי חשמל".

ג'ינאן המשיכה ואמרה: "האנשים האלה לא אנושיים, הם חושבים רק על הרג ומוות. הם לוקחים סמים באופן קבוע. הם רוצים לנקום בכולם, על הכול. הם אומרים שיום אחד המדינה האיסלאמית תשלוט בעולם כולו".

ג'ינאן כתבה ספר המתאר את מה שעבר עליה. היא כותבת שם שפעם אחת, במוסול שבעיראק, היא הובלה ל"אולם קבלה גדול מאוד עם עמודים גבוהים. עשרות נשים נאספו שם. הלוחמים הקיפו אותנו, צחקו, צבטו אותנו... אחד הגברים התלונן ואמר: 'לזאת יש שדיים גדולים, אבל אני רוצה יזידית עם עור בהיר ועיניים כחולות. הן הכי טובות, אני מוכן לשלם הרבה'".

מדובר בשוק של עבדים בו נמכרו הנשים החטופות, וג'ינאן זיהתה שם עיראקים, סורים וגם כמה גברים מערביים. לדבריה, הנשים היפות ביותר נמכרו לבכירים בדאע"ש או לעשירים במפרץ הפרסי.

בספרה היא מתארת כיצד הגבר שקנה אותה קיבל הצעה מגבר אחר למכור אותה תמורת אקדח או תמורת 150 דולר במזומן.

לסיפור של ג'ינאן יש סוף טוב: היא הצליחה להימלט באמצעות גניבת מפתחות לתאה, וחזרה לבעלה. היום הם חיים במחנה פליטים יזידי בחבל הכורדים בצפון עיראק.