משרד האוצר יאפשר לרכוש ביטוח חובה דיגיטלי

החוק החדש מייתר את הצורך בתעודות ביטוח מודפסות, יגביר את התחרות, יפחית עלויות ויקל על הציבור בהתנהלות מול חברת הביטוח

דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי
דורית סלינגר / צילום: תמר מצפי

שר האוצר משה כחלון והממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון דורית סלינגר פרסמו היום (ד') תזכיר חוק המאפשר רכישת ביטוח חובה דיגיטלי. החוק החדש מייתר את הצורך בתעודות ביטוח מודפסות. בנוסף, החוק יגביר את התחרות ויפחית עלויות, יקל על הציבור בהתנהלות מול חברת הביטוח בעת ביטול או עריכת שינויים בביטוח החובה.

כיום מודפסות ונשלחות בדואר למעלה מ-3 מיליון תעודות ביטוח חובה בכל שנה. תעודות אלו משמשות אישור לקיומו של ביטוח חובה בתוקף. כל ביטול או שינוי בביטוח מחייב החזרת התעודה לחברת הביטוח, הדפסה ושליחת תעודה חדשה למבוטח. דרישות אלו מקשות על הציבור לעדכן באופן שוטף את תנאי הביטוח (בעקבות החלפת רכב, עדכון גיל הנהג או תקופת הביטוח), וכן לבטל את הביטוח. כמו כן המהלך יתרום לקיום סביבה ירוקה ויעודד שימוש חכם ויעיל במשאבים.

השר כחלון ציין כי "תזכיר החוק מהווה צעד נוסף בהנגשת ביטוח הרכב לאזרח ובהקלת הנטל הבירוקרטי. נמשיך בהגברת התחרות בשוק הביטוח והפיננסים לטובת הציבור כולו".

סלינגר הוסיפה: "תזכיר החוק הוא נדבך נוסף בהגברת התחרות בשוק הביטוח. המעבר לשוק דיגיטלי יאפשר למבוטחים לרכוש ולשלם רק עבור הביטוח המתאים ביותר עבורם בכל עת".