"העיריות מתענגות על עודף ארנונה - ומתנערות מהעסקים הקטנים"

נשיא לה"ב, אהוד רצאבי: "אני קורא לרה"מ ולשר הכלכלה לפעול בדחיפות למציאת פתרון למצוקת העסקים הקטנים - אחרת חוק דמי האבטלה לעצמאים יהפוך לרלוונטי מתמיד"

אהוד רצאבי, נשיא לה"ב, לשכת העצמאים והעסקים בישראל, דיבר היום (ד') בכנס לעסקים קטנים של מידע כנסים. בנאומו התייחס רצאבי לנושא פיצוי העסקים הקטנים בתוואי פרויקט הרכבת הקלה ולרשת הביטחון הסוציאלית לעצמאים, על רקע חקיקת דמי האבטלה לעצמאים ופנסיית החובה.

בראשית דבריו התייחס רצאבי לחוק מוסר התשלומים ואמר: "חוק שוטף + 30 הוא בגדר תרופה מצילת חיים לחולה הנוטה למות, ויש להציבו בראש סדרי העדיפויות לא פחות מדמי אבטלה לעצמאים".

בהמשך התייחס רצאבי לפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה דרעי בתחילת השבוע, במסגרת המפגש עם לשכת התאום של התעשיינים, וציין כי "לא יתכן שהעיריות המתענגות על עודף גביית ארנונה, מתנערות מאחריות ומגלגלות זאת לפתחם של משרדי הממשלה. אני קורא לרה"מ, לשר הכלכלה ולשר הפנים לפעול בדחיפות למציאת פתרון למצוקת העסקים הקטנים בקרבת הרכבת הקלה, בין אם על ידי הקמת קרן פיצויים כמקובל בעולם, או על ידי החלטת ממשלה להקמת מנגנון פיצוי כפי שמקובל בזמן מבצעים צבאיים - אחרת חוק דמי האבטלה לעצמאים יהפוך לרלוונטי מתמיד".

בהתייחסו לנושאים הנוגעים לרשת הסוציאלית לעצמאים אמר רצאבי כי "לאחר שנים של מאבק הצלחנו להוביל את נושא העצמאים והעסקים הקטנים לקדמת הבמה הציבורית ואני מברך על החקיקה שהממשלה והכנסת מקדמות, אך העבודה עוד רבה. איננו מדברים על השוואת התנאים בין עצמאים לשכירים, היות ולא מדובר באותה סביבת עבודה, אבל לא יכול להיות שהעצמאים ימשיכו לעבוד בסביבה של אי וודאות ופחד מארועים סוציאליים. אין סיבה שהתגמול שעצמאי במילואים מקבל יהיה שונה מזה של השכיר, או שחישוב דמי הלידה לעצמאית יהיה אחר מזה של עובדות שכירות".