ההתפוצצות הטלוויזיוניות והדיגיטלית של ליגת האלופות

את משחק הגמר של 2015 ראו ברחבי העולם יותר אנשים מאשר את הסופרבול ■ גם הרשתות החברתיות ואתר אופ"א רשמו נתונים מדהימים ביום הגמר

לואיס סוארז מול פול פוגבה, ברצלונה מול יובנטוס, גמר ליגת האלופות 2015 / צלם: רויטרס
לואיס סוארז מול פול פוגבה, ברצלונה מול יובנטוס, גמר ליגת האלופות 2015 / צלם: רויטרס

כ-180 מיליון צופים בממוצע, מ-200 מדינות ברחבי העולם, ראו בטלוויזיה את גמר ליגת האלופות 2015, שהתקיים ביוני האחרון באצטדיון האולימפי בברלין, ובמסגרתו גברה ברצלונה על יובנטוס 1-3 - כך עולה מסקירה חדשה שמפרסמת אופ"א על עונת הצ'מפיונס ליג 2014/15.

זוהי עלייה של כ-15 מיליון צופים לעומת גמר ליגת האלופות 2014 (בו ניצחה ריאל מדריד את אתלטיקו מדריד 1-4 אחרי הארכה). מדובר על נתונים שהופכים את גמר הצ'מפיונס ליג לאירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם - כולל הסופרבול (הגמר האחרון של ליגת ה-NFL נצפה על-ידי כ-114 מיליון צופים בארה"ב, ובסך-הכול על-ידי כ-160 מיליון צופים ברחבי העולם).

בספרד - ששלחה לגמר את הנציגה שזכתה במפעל, ברצלונה - נרשמה צפייה של 8.5 מיליון צופים לגמר האלופות 2015. באיטליה, כ-14 מיליון תושבים ראו את יובנטוס מסתפקת בסגנות.

מחוץ לאירופה נרשמה צפיית שיא בברזיל - 17 מיליון צופים בסך-הכול, במה שהפך את גמר הצ'מפיונס 2015 לנצפה אי-פעם במדינה הדרום אמריקאית. אחת הסיבות לכך היא ההשתתפות בגמר של הכוכב המקומי הנערץ ניימאר, חלוץ ברצלונה.

אגב, משחק הגמר הצליח "לפוצץ" גם את זירת הרשתות החברתיות: על-פי אופ"א, 28 מיליון משתמשי פייסבוק היו מעורבים ב-76 מיליון אינטרקציות הקשורות להתמודדות; UCLfinal#, ההאשטאג הרשמי של משחק הגמר, זכה ליותר מ-1.9 מיליון "מינשונים"; כ-500 אלף אנשים עקבו אחרי זרימת התמונות של משחק הגמר בחשבון האינסטגרם הרשמי.

אתר הצ'מפיונס ליג הרשמי של אופ"א זכה במהלך עונת 2014/15 לסך של 104 מיליון הקלקות, כאשר ביום משחק הגמר הוא נהנה מ-2 מיליון משתמשים ייחודיים.