יותר מ-700 ק"מ בטעינה אחת: הרכב שהוכתר לטוב בעולם

נסיעה במהירות של 40 קמ"ש, מבלי להאיץ, עם כמה שפחות בלימות ומבלי להפעיל מזגן הביאה את הטסלה החדשה למרחק של 728.7 ק"מ וכך נשבר שיא העולם לטווח נסיעה של מכוניות חשמליות בייצור סדרתי

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

ביורן ניילנד (Bjørn Nyland ) שמתחזק ערוץ יו טיוב לבדיקת המכוניות החשמליות של טסלה, לקח את מודל S  לנסיעה ארוכה ומחייבת על מנת לבדוק איזה מרחק היא יכולה לעבור ללא הטענה של הסוללה.

המסע של Nyland, שגייס למשימה חבר נאמן התחיל ונגמר בתחנת ההטענה ב-Rødekro שבדנמרק. השניים נסעו במהירות של 40 קמ"ש, מבלי להאיץ, עם כמה שפחות בלימות ומבלי להפעיל מזגן וכך גמעו מרחק של 728.7 ק"מ ושברו את שיא העולם לטווח נסיעה של מכוניות חשמליות בייצור סדרתי.

על פי היצרן, למודל P85D עליו נסעו השניים יש טווח נסיעה של 491 ק"מ בלבד. ודרך אגב, רק בשבוע שעבר מגזין הצרכנות האמריקני  "קונסיומר ריפורטס", העניק לדגם הזה ציון חסר תקדים  של 103 נקודות מתוך 100 נקודות אפשריות, וכינה אותו  "הרכב הטוב ביותר שהמגזין אי פעם בדק". מאוחר יותר, לאחר שספג לא מעט ביקורת, המגזין חזר בו והוריד את התוצאה ל-100 נקודות.

בכל מקרה, זה לא מנע מ-Nyland להביע אמון מלא ברכבי טסלה. לאחרונה  הוא אף התפטר מעבודתו על מנת להתרכז בערוץ היו טיוב שלו ולא מזמן הוא קיבל מודל X במתנה מטסלה לאחר שהיה לאדם הראשון שגרם לעשרה אנשים לרכוש רכבים של טסלה דרך תוכנית ההפניות של החברה.