המשביר תמכור באינטרנט, אך איסוף המוצר יהיה בסניפים

ברשת הכלבו נמנעים בשלב זה ממסחר מקוון הכולל משלוח של המוצרים הביתה ■ המנכ"ל אסף בן-דב: "מדובר במהלך ייחודי שמהווה יריית פתיחה לעידן מכירות האונליין של המשביר לצרכן"

המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי
המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי

ללכת עם ולהרגיש בלי: רשת המשביר לצרכן הודיעה כי היא עושה את צעדיה הראשונים בעולם המסחר המקוון. במשביר החליטו להשיק אתר מכירות אונליין, אבל בשלב ראשון המהלך יבוצע רק באופן חלקי.

האתר החדש (gift.mashbir.co.il) מאפשר לגולשים לרכוש מתנות לחג עבור בני משפחה וחברים מתחומים שונים כמו בישום, קוסמטיקה, כלי בית, טקסטיל וחשמל, ולשלם בכרטיס אשראי או באמצעות שיחת טלפון עם נציג מכירות - אך קבלת המוצר תצריך את הגולשים לצאת מהבית ולהגיע לאחד מ-20 סניפים נבחרים של הרשת.

כך מנסה הרשת להציע את מוצריה אונליין, אך נמנעת מלהיכנס לתחום הסבוך של לוגיסטיקת המשלוחים והחזרת המוצרים.

מבחינת הגולשים, מדובר בחוויה בעייתית - הם אמנם יכולים לחסוך זמן בחיפוש אחר המוצר בחנות, בתור לקופה ובעמדת אריזת המתנה, אך הם עדיין נאלצים להגיע לחנות - ורק לסניפים ספציפיים - כדי לאסוף את ההזמנה.

השירות יתחיל לפעול מיום ראשון הקרוב ויאפשר איסוף ההזמנה תוך שעה מרגע ההזמנה באתר בזמן שעות הפעילות, או שעה לאחר הפתיחה ביום שלמחרת במקרה שההזמנה בוצעה לאחר סגירת הסניף.

מנכ"ל המשביר לצרכן, אסף בן-דב, מסר כי "עם החגים מגיעים העומסים, וזאת הזדמנות ראשונה של המשביר להיכנס לעולם הסחר המקוון. כבר בחגים יוכלו לקוחות לחסוך את ההמתנה בקופה ובעמדות האריזה, על-ידי הזמנה פשוטה באתר החדש. מדובר במהלך ייחודי שאנו מאמינים שמהווה יריית פתיחה לעידן מכירות האונליין של המשביר לצרכן".

מדובר בפעם הראשונה שרשת המשביר נכנסת למכירות באינטרנט, אך הרשת הייתה אמורה להיכנס כבר קודם לתחום, וכפי שנחשף ב"גלובס", כבר לפני שנתיים היא עמדה לקראת שיתוף-פעולה עם חברת eBay כדי למכור את מוצריה בפלטפורמת המסחר הבינלאומית ללקוחות בחו"ל.

כבר אז אמר בן-דב כי הרשת בחנה במשך שנתיים כניסה לשוק ובחינת מודל מתאים, וציין אז בהקשר של eBay, כי "המטרה היא לפתוח חנות אונליין שתייצר 5%-7% מהמחזור בשנים הראשונות".

היום (ה') הסביר בן-דב מדוע התהליך לא יצא לפועל, ואמר כי "בזמנו לא היה כלכלי להשקיע במהלך שכזה. אנחנו כרגע בעיצומו של תהליך הכולל גם אפשרויות באירופה, ונדווח עליו ברגע שנהיה מוכנים".