אם.די.ג'י האמריקאית גייסה בריבית של כ-9%

חברת הנדל"ן של היזם דיוויד מרקס תנסה השלים גיוס אג"ח של 200 מיליון שקל במכרז הציבורי ■ בעקבותיה ינסו לגייס גם חברות הנדל"ן האמריקאיות וורטון וקופרליין

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

פדיונות הענק שספגו קרנות הנאמנות בחודש אוגוסט, מקשות על השלמת גיוסי החוב של החברות שנתפסות כמסוכנות יותר בעיני המשקיעים, ובהן החברות חברות הנדל"ן הזרות הפועלות בארה"ב. מנתונים שפרסם בית ההשקעות מיטב דש עולה כי בחודש שעבר ספגה תעשיית הקרנות פדיונות של 4.9 מיליארד שקל, ובמצב זה מצטמצמת יכולתן להשתתף בהנפקות חדשות, ומקשה על החברות להשלימן.

למרות זאת, קיימה אתמול (ה') חברת אם.די.ג'י ריאל אסטייט גלובל של היזם דיוויד מרקס את המכרז המוסדי במסגרת הנפקת אגרות החוב הראשונה שלה בבורסה, אותה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי לצד צמד היועצים רפי ליפא וגל עמית. החברה, שזכתה לדירוג של Baa1 מחברת מידרוג עבור גיוס של עד 200 מיליון שקל במח"מ של 3.64 שנים, קיבלה ביקושים של כ-92 מיליון שקל וסגרה את המכרז בריבית מקסימום גבוהה של 8.9%, המגלמת תשואה אפקטיבית של 9.3% למשתתפים ומשקפת את הסיכון הגלום בחברה.

למרות הפער הגבוה בין היקף ההנפקה לסכום שגוייס בשלב המקדים, צפויה החברה להותיר את היקף ההנפקה ללא שינוי ותנסה לגייס את יתרת הסכום בתחילת השבוע הבא, במסגרת המכרז הציבורי. זאת, בהתבסס בין השאר על השתתפותם במרכז המוסדי של כמה גופים בכירים בשוק ההון המקומי.

אם.די.ג'י עוסקת בייזום של נכסים מניבים והשכרתם. תיק הנכסים שלה כולל אחזקות בארבעה בנייני מגורים ברובע קווינס הכוללים 276 יחידות דיור, בניין נוסף בקווינס בעל 204 יחידות דיור המשמש לדיור מוגן ומושכר לחברה בבעלות אמו של מרקס, שלושה נכסים ברחבי ניו יורק המושכרים למרכזים סיעודיים, וכן בניין משרדים בברוקלין בשטח של כ-6,800 מ"ר. בנוסף למצבת הנכסים המניבים, לחברה אחזקות בשני נכסים בשלבי ייזום שונים: מלון בן 400 חדרים הנבנה במנהטן ושעבודות הבניה שלו אמורות להסתיים לקראת סוף 2017, וכן בניין נוסף שישמש לדיור מוגן ושהושכר מראש לחברה בבעלות משפחת מרקס. כמו-כן מחזיקה אם.די.ג'י עוד שתי קרקעות לייזום נכסים נוספים בעתיד. את הנפקת האג"ח של אם.די.ג'י ניסו החתמים והיועצים להוציא אל הפועל כבר ברבעון האחרון של 2014, כך שהשלמתה כעת, גם אם בסכומים נמוכים יותר מהציפייה הראשונית, מהווה הצלחה מבחינת החתמים והיועצים.

במקביל להשלמת המכרז הציבורי של אם.די.ג'י, ינסו ליפא ועמית, יחד עם מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, ארז גולדשמיט, להוציא אל הפועל בשבוע הבא גם את המכרז המוסדי בגיוס הענק של וורטון פרופרטיז, של היזם ג'ף סאטון.וורטון, המחזיקה ומשכירה חנויות יוקרה באזורים מרכזיים ברחבי מנהטן, מנסה מאז חודש מאי להשלים כאן הנפקת אג"ח בהיקף של 2 מיליארד שקל (500 מיליון דולר). החברה מדורגת AA בידי S&P מעלות מייעדת כ-200 מיליון דולר מהסכום למימון שניים מנכסיה, כאשר יתרת התמורה תשמש כהון בכיר לנכסים אחרים.חברת נדל"ן זרה שלישית שממתינה להשלמת הנפקת אג"ח ראשונה בת"א היא קופרליין אמריקאס, שבבעלות משפחת שלזינגר. החברה, שזכתה לדירוג A מ-S&P מעלות לגיוס של עד 400 מיליון שקל, מחזיקה בבעלות על 139 בניינים במדינות ניו יורק, קונטיקט ופלורידה, המונים קרוב ל-3,000 דירות להשכרה ועוד כ-250 חדרי מלון. לקופרליין אין פעילות ייזום ואת מרבית כספי ההנפקה, בהיקף של כ-85 מיליון דולר, היא מתכוונת להשקיע ברכישת החזקות השותפים בחלק מנכסיה, בפירעון הלוואות קיימות על נכסים, וכן ובשיפוץ בניינים לצורך הוספת 317 דירות להשכרה (וכן 60 חניות) לפורטפוליו שלה.את הנפקת קופרליין מובילים כלל פיננסים חיתום והיועץ יונתן כהן, ששימש עד לא מזמן כמנכ"ל כלל פיננסים חיתום.