"מתווך האלפיון העליון" תובע את אריק ורדי ב-3 מיליון שקל

מדובר בעיסקה בה רכש שויד וילה בשכונה בצפון ת"א מאריק ורדי, ממייסדי ICQ, תמורת כ-140 מיליון שקל ■ קלינה טועןן: "ביצעתי הישג חסר תקדים, וכעת מתנערים ממני"

המתווך רפי קלינה הגיש לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה שבמסגרתה הוא טוען כי הוא זכאי לקבל 3 מיליון שקל בזכות תיווכו בעסקה שבה רכש גיל שויד, מייסד צ'ק פוינט, וילה בשכונה יוקרה מאריק ורדי, ממייסדי חברת ICQ, בתמורה לכ-140 מיליון שקל.

קלינה טוען כי תרם להשלמת העסקה היוקרתית אך לא קיבל את עמלת התיווך המגיעה לו. "ביצעתי הישג חסר תקדים, וכעת מתנערים ממני", טוען קלינה בתביעתו. מלבד ורדי תובע קלינה גם את איל ז'ורבסקי, שלטענת התובע באמצעותו התנהל המשא-ומתן לרכישת הבית.

בנובמבר 2014 פורסם כי חצי שנה קודם לכן, באוגוסט, רכש שויד וילה באחת השכונות היקרות בצפון תל-אביב ב-140 מיליון שקל. מדובר היה באחת העסקאות היקרות שבוצעו בשנת 2014. שויד רכש את הווילה באמצעות חברה זרה הרשומה באיי הבתולה. מוכר הווילה היה כאמור אריק ורדי, ממייסדי חברת ICQ, שמנתוני רשות המסים רכש את הווילה בשנת 2000 ב-20.8 מיליון שקל.

הווילה כללה אז 560 מ"ר בנוי בלבד, ובמרוצת השנים עברה הרחבה וכעת כוללת יותר מ-2,000 מ"ר בנוי ובריכת שחייה. הווילה בנויה על מגרש של יותר מ-3 דונם, בשונה מהבתים ברחוב הבנויים על מגרשים בשטח חצי דונם בלבד - מה שמסביר את המחיר הגבוה ששילם שויד על הווילה.

הווילה, שבה התגוררה בעבר הברונית דה רוטשילד, עמדה במוקד מריבה, כשורדי, שביקש לשמור על פרטיותו, פנה לבית המשפט בדרישה לאסור על האדריכל שעיצב את הבית להציג את הדמיותיו באתר האינטרנט. בית המשפט אישר את הבקשה, אך התיר לאדריכל להציג תמונות של חזית הבית.

בתביעתו טוען קלינה כי ז'ורבסקי פנה אליו במהלך 2013 והציג את עצמו בפניו כנציגו של ורדי. לטענתו, ז'ורבסקי סיפר לו כי ורדי מעוניין למכור את בית מגוריו, וביקש שקלינה יאתר עבורו קונה לבית במחיר מבוקש של 150 מיליון שקל.

לפי התביעה, קלינה פעל לאיתור קונה, ולאחר שערך בירור נודע לו כי שויד מחפש לרכוש בית בארץ. לדברי קלינה, לאחר שהגיע למסקנה כי שויד הוא קונה פוטנציאלי, הוא יצר קשר עם אחיו, רן, ויזם ביקור של השניים בביתו של ורדי בינואר 2014. הוא מוסיף וטוען כי במהלך הביקור הביע רן שויד עניין רב בנכס, ובהמשך החל משא-ומתן, שבסופו נחתם ההסכם לרכישת הנכס על-ידי שויד. לאור תרומתו הנטענת לעסקה, דורש קלינה, כאמור, לקבל 3 מיליון שקל כדמי תיווך.

קלינה זכה בעבר לכינוי "המתווך של האלפיון העליון". בין היתר הוא היה מעורב בתיווך לרכישת נכסים על-ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לוני הרציקוביץ' ואנשים מוכרים ובעלי ממון נוספים.