מצטרפת לבורסה: ביוטיים האמריקאית נרשמת למסחר בת"א

תתחיל להיסחר ביום שלישי ■ מניות החברה צפויות להיכלל במספר מדדים של הבורסה לני"ע בת"א בהם ת"א 75, ת"א 100, ת"א בלו-טק, ת"א טק-עלית ות"א-ביומד

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

ביוטיים, חברת ביוטכנולוגיה המתמקדת בפיתוח ומסחור של תרופות מבוססות תאי גזע (stem cells) שמניותיה נסחרות בארה"ב, נרשמת למסחר בבורסה בת"א.

החברה הודיעה היום כי הבורסה את רישום מניותיה למסחר החל מיום שלישי הקרוב.

בהתבסס על שווי השוק הנוכחי של החברה, צפויות מניות החברה להיכלל במספר מדדים של הבורסה לני"ע בת"א בהם ת"א 75, ת"א 100, ת"א בלו-טק, ת"א טק-עלית ות"א-ביומד.

"אנו מאמינים שהרישום הכפול בבורסת תל אביב יסייע לנו לחשוף את מניותינו גם לשוק הישראלי אשר הופך למוקד חשוב עבור חברות ביומד וחברות טכנולוגיה", אמר ד"ר מיכאל ד. ווסט, מנכ"ל ביוטיים. "הרישום החדש מהווה גם הזדמנות להרחיב ולגוון את ציבור בעלי המניות שלנו באמצעות הגדלת החשיפה ושיפור נגישותנו למשקיעים ישראלים".

עו"ד יעל ברץ ועו"ד אילן גרזי, שותפים בכירים במשרד עו"ד פרל-כהן צדק-לצר-ברץ, ייצגו את החברה ברישומה למסחר בבורסת תל אביב. רו"ח אורי בן אור, מנכ"ל CFO Direct, שימש כיועץ פיננסי לחברה.

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, אמר: "אנו מברכים את ביוטיים עם הרישום הכפול בבורסה לני"ע בת"א, המהווה עדות למעמד המיוחד של סקטור הביומד בבורסה של תל אביב. ביוטיים מצטרפת לקבוצה של 46 חברות דואליות דבר המאפשר להן יתרונות משמעותיים, לרבות הגדלת החשיפה בקרב משקיעים ישראליים, הארכת שעות המסחר היומיות, השקעה על ידי תעודות סל וגישה קלה למשקיעים מוסדיים ופרטיים כמו גם לחברות בינלאומיות צומחות".

במסגרת המרכז לחקר תאי הגזע העובריים במרכז הרפואי אוניברסיטאי של הדסה, מבצעת בימים אלה החברה הבת של ביוטיים בירושלים, חברת סלקיור, ניסוי קליני שלב I/IIa במוצר המוביל של החברה OpRegen, שהינו המוצר הראשון בישראל המופק מתאי גזע עובריים ונמצא בניסוי קליני. הניסוי מתאפיין בשימוש בתאי פיגמנט של הרשתית (תאי RPE) המופקים מתאי גזע עובריים לטיפול במחלת ניוון רשתית העין, Dry-AMD. מחלת ה-AMD היא הגורם מספר אחד לעיוורון באוכלוסייה המבוגרת במדינות המפותחות. הניסוי הקליני ממומן בחלקו באמצעות מענק ממשרד המדען הראשי.