יממה להצבעה על מתווה הגז: לנתניהו אין עדיין רוב בכנסת

בקואליציה בנו על שיתוף-פעולה עם הרשימה המשותפת תמורת תקציבים למגזר הערבי, אולם הבוקר התברר כי אין בכוונת חברי הכנסת הערבים להיעדר מהמליאה

בנימין נתניהו אריה דרעי / צילום: גיל יוחנן ואיל יצהר
בנימין נתניהו אריה דרעי / צילום: גיל יוחנן ואיל יצהר

נתניהו מתקשה לגבש רוב: בעוד הכנסת נערכת להצבעה מחר (ב') על מתווה הגז ועל העברת הסמכויות משר הכלכלה אריה דרעי לממשלה, נראה כי לראש הממשלה כלל אין רוב לשתי ההצבעות. לנוכח העובדה ששלושה משרי הממשלה - משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ אינם משתתפים בהצבעה, נהנית הואפוזיציה מרוב מובנה מלכתחילה.

בקואליציה בנו על שיתוף-פעולה עם הרשימה המשותפת תמורת תקציבים למגזר הערבי, אולם הבוקר התברר כי אין בכוונת חברי הכנסת הערבים להיעדר מהמליאה כדי לסייע לקואליציה של נתניהו.

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת הכחיש הבוקר את הדיווח על סיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיו חברי הכנסת הערבים יתמכו במתווה הגז, או לא יגיעו להצבעה תמורת תקציבים למגזר.

"כל הנושא הזה לא עומד על הפרק אצלנו. אנחנו נתייצב ונצביע נגד, אנחנו מתנגדים למתווה הגז", אמר יושב ראש בל"ד בשיחה בגלי צה"ל. "יכול להיות שזה בלון ניסוי, כדי לרמוז למפלגות אחרות שהוא מוכן לתת משהו, כדי שיבואו אליו". עוד אמר: "השגריר האמריקאי התקשר לחברי כנסת ערבים ואמר להם להצביע בעד מתווה הגז - יש פה אינטרסים".

ברשימה המשותפת הבהירו כי בכוונתם להתייצב באופן מלא להצבעה, וכך גם במחנה הציוני, שם ביטלו חברי הכנסת שהיו אמורים לשהות בחו"ל את נסיעותיהם.

מי שכם יעדר הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שטס לחו"ל ולא התקזז עם הקואליציה ובכך מסייע לנתניהו להשיג רוב, וכן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ששוהה מחוץ לישראל אף הוא. לפיד התקזז עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שיושב שבעה על מות אביו.