"פליט סורי, צור קשר עם הרצוג - תועבר לבית נוח בת"א"

(עדכון) - ח"כ נאוה בוקר (ליכוד): "פליט סורי יקר, עם הגעתך לישראל, אנא צור קשר עם ח"כ יצחק הרצוג במספר 02-6408533 לסידורי לינה" ■ ישראל כץ: "איזה חוסר תבונה מדינית וחוסר אחריות לאומית. לפחות שיציע, כמו ראש ממשלת פינלנד, לקלוט אותם בביתו" ■ המחנה הציוני: "בגין היה מתהפך בקברו לו היה שומע את שרי הליכוד"

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

שרים בליכוד הגיבו הבוקר לדברי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בנוגע לקליטת פליטים מסוריה ועיראק. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג קורא לממשלה לקלוט פליטים סורים בישראל. איזה חוסר תבונה מדינית וחוסר אחריות לאומית. לפחות שיציע, כמו ראש ממשלת פינלנד, לקלוט אותם בביתו".

ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) אף הגדילה והפנתה את הפליטים ליצור קשר ישירות עם הרצוג. בדף הפייסבוק שלה היא כתבה: "פליט סורי יקר, עם הגעתך לישראל, אנא צור קשר עם ח"כ יצחק הרצוג במספר 02-6408533 לסידורי לינה. אתה תועבר לבית נוח בשכונת צהלה בתל אביב".

נאוה בוקר / מתוך הפייסבוק
 נאוה בוקר / מתוך הפייסבוק

שר התיירות, יריב לוין: "הצעתו הפופוליסטית של ח"כ הרצוג לקלוט פליטים מסוריה בישראל היא הצעה חסרת אחריות אשר כל תכליתה מירוק המצפון המוסרי. מדינת ישראל נמצאת כבר שנים בחזית הסיוע ההומניטרי, והייתה הראשונה שנכונה לקלוט פצועים סורים כבר בתחילת הקרבות במדינה. עם זאת, עלינו להיות זהירים ולדעת היכן לשים את הקו האדום. קליטת פליטים ממדינת אויב, אשר עשויים לחבור לכוחות פנימיים החותרים נגד המדינה, תפגע באינטרסים הלאומיים ועלולה להביא להפרת האיזון הדמוגרפי".

במחנה הציוני לא נשארו חייבים והגיבו על התקפת שרי הליכוד: "הראשון שקלט פליטים לא יהודים שברחו מארצם היה יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין שהכניס לישראל מאות ויאטנמים. כמו הרצוג היום, מנחם בגין ידע שאי אפשר להתעלם מההיסטוריה של העם היהודי ומהמאמץ הבינלאומי לסיוע למי שנס על נפשו".

במחנ"צ הדגישו כי "הרצוג אמר והתכוון לכך כי מדובר בכמה מאות פליטים, רובם דרוזים שחייהם בסכנה מיידית".

עוד הוסיפו: "אין לנו ספק שבגין היה מתהפך בקברו לו היה שומע את שרי הליכוד שמעדיפים את הליכוד של חזן על הליכוד שהוא הביא לראשות הממשלה.

"משבר הפליטים מסוריה איננו דומה לעניין המסתננים מאפריקה, אשר רובם מהגרי עבודה. לו ממשלת ביבי היתה יוצרת חוקי הגירה, היה אפשר לשלוח את מי שנמצא בישראל לשם רווחה ועבודה בחזרה לארצו, אך ממשלת הליכוד יודעת רק לדבר והיא האחראית למצוקת תושבי דרום תל אביב".