מניית היום: מזנקת ב-8% על רקע התקדמות לקבלת שיפוי בארה"ב

בהנהלת מדיגוס מאמינים שהקוד החדש שייכנס לתוקף בתחילת 2016 יאפשר קבלת שיפוי ביטוחי לפרוצדורות המבוצעות באמצעות מערכת ה-MUSE של החברה,

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס
כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס

חברת הביומד מדיגוס , העוסקת בפיתוח ושיווק מכשור רפואי לפרוצדורות אנדו-כירורגיות זעיר פולשניות (Minimally Invasive) הודיעה היום שארגון American Medical Association פרסם לאחרונה קטגוריה חדשה בהמשך להמלצת הארגון מחודש מרץ השנה ליצור CPT Code חדש לתחום האנדוסקופיה האוראלית (EGD).

בהנהלת מדיגוס מאמינים שהקוד החדש יאפשר קבלת שיפוי ביטוחי לפרוצדורות המבוצעות באמצעות מערכת ה-MUSE של החברה, שהן אופציית טיפול ללא חתכים במחלת ה-GERD ולפיכך יאפשר לרופאים ובתי חולים לדווח (ולקבל החזר) לחברות ביטוח על פרוצדורות שבוצעו על ידי ה-MUSE.

הקוד שמספרו 43210 יכנס לתוקף בתחילת 2016 . הערך הכספי הסופי של השיפוי לרופאים ולבתי החולים בהתאם לקוד החדש צפוי להתפרסם בנובמבר. 

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס: "אנחנו רוצים להודות ל-AMA על החלטתם ליצור קוד חדש ובכך לתקשר את הערך הקליני המהותי של הפרוצדורה האנדוסקופית לטיפול במחלת GERD מתמשכת, מחלה המשפיעה על מיליוני אמריקאים. אנחנו מודעים לכך שארגונים רפואיים מובילים אחרים (AGA, ACG, ASGE, SAGES) תרמו ותמכו בהשגת הקוד המתאים למערכת ה-MUSE וסייעו לאמץ את המערכת בכל רחבי הקהילה הרפואית". 

ה-MUSE הינה מערכת חדשה ללא צורך בחתכים לטיפול במחלת ה-GERD. זו היא פלטפורמה כוללת המאפשרת לרופא בודד או מנתח לבצע פרצדורה  של שידוך (Stapling) החלק העליון של הקיבה לחלק התחתון של סוגר (שסתום) הושט. פרוצדורה זו אמורה לספק הקלה ארוכת טווח למחלת ה-GERD על ידי טיפול בבעיה הבסיסית של המחלה והיא חוסר תפקוד של הסוגר-שסתום של הושט.