דרעי סוגר את הביתן הישראלי בתערוכה בינלאומית בשבת ובחג

18 חברות ישראליות בתחומי הניו מדיה לא יוכלו להציג בכל ימי תערוכת IBC שתפתח בסוף השבוע הקרוב באמסטרדם שבהולנד, למרות ששילמו מראש ■ דרעי: "מי שיפגע מהחלטה זו, יפוצה בהתאם"

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

18 חברות ישראליות שפועלות בתחומי הניו-מדיה שמתכוונות להציג בתערוכת IBC שתפתח בסוף השבוע הקרוב באמסטרדם שבהולנד - לא יוכלו להציג במסגרת הביתן הישראלי של מכון היצוא במהלך שבת ובמהלך ראש השנה - כך על-פי הוראה שהתקבלה במכון היצוא מלשכת שר הכלכלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי.

על פעילות בתערוכה במסגרת הביתן הישראלי של מכון היצוא שילמה כל אחת מהחברות הישראליות כ-3,000 דולר. במסגרת הביתן, מכון היצוא ונציגיו אמורים לספק להן שירותים שונים כמו מנהלה, תיאום פגישות ותשתיות תקשורת. בשל הנחיית השר דרעי, ביתן מכון היצוא יהיה סגור מאז כניסת השבת ועד צאתה וכך גם במהלך ימי החג הקרוב. משך התערוכה הוא כ-5 ימים.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "השר אריה דרעי עודכן בפרטי התערוכה בהולנד ועל כך שהיא אמורה לפעול גם בימי שבת וחג רק לפני 5 ימים. השר הנחה כי הפעילות בביתן הישראלי תתבצע ביום שישי וביום ראשון באופן מלא, אך לא ביום שבת ובימי החג. השר ציין כי אמנם התיאום נעשה לפני כ-10 חודשים טרם כניסתו לתפקיד - אך מאחר ומדובר בימי חג שבת המקודשים לעם ישראל ובמהלכים לא מתקיימת פעילות ייצוגית של מדינת ישראל - הביתן הישראלי לא יפעל במועדים אלה. לאחר בחינת הנושא עם המציגים בתערוכה סוכם כי מי שיפגע מהחלטה זו, יפוצה בהתאם".