נתניהו: "לשלוט על גבולותינו מהמסתננים ומחוללי הטרור"

ראש הממשלה שלל את יוזמת יצחק הרצוג לקלוט פליטים בישראל: "ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי" ■ "ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית של הפליטים מסוריה ומאפריקה, אבל נשמור על גבולותנו כפי שעשינו עם סיני"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלל היום את יוזמת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לקלוט פליטים בישראל. "ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי, ולכן אנחנו חייבים לשלוט על גבולותינו, גם נגד מסתנני העבודה הבלתי חוקיים וגם נגד מחוללי טרור. כך עשינו בגבולנו עם סיני ובלמנו את ההסתננות משם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית של הפליטים מסוריה ומאפריקה. אנחנו כבר טיפלנו במסירות בכאלף פצועים מהקרבות בסוריה, וסייענו להם לשקם את חייהם, אנחנו מדברים עם ראשי מדינות באפריקה, כולל עם ראש ממשלת איטליה לאחרונה, ועם מנהיגים אירופים אחרים, על חבילות סיוע רב-לאומיות למדינות המקור באפריקה - בחקלאות, בכלכלה, בביטחון - כדי לטפל בבעיה בהתהוותה", הוסיף נתניהו.

קריאתו של הרצוג מאמש לממשלה לקלוט לישראל פליטים מהלחימה בסוריה עוררה תגובות חריפות בקרב שרי הליכוד שקראו להרצוג לקלוט פליטים בביתו. בין המגיבים היו שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שר התיירות יריב לוין, ח"כ נאוה בוקר מהליכוד, וגם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הצהיר כי הוא מתנגד לקליטת פליטים בישראל. "הלוואי והיה לנו את השקט הביטחוני ואת הכוח לקלוט פליטים, אבל אנחנו לא איטליה ולא צרפת ובטח לא גרמניה", טען לפיד, "זה משבר אירופי, אין שום סיבה שאנחנו ניקח חלק בזה", אמר.