ערן מלכה בטיעונים לעונש: שקלתי לשים קץ לחיי

קצין המשטרה לשעבר, שהורשע בהסדר טיעון בהעברת חומר משטרתי לעו"ד רונאל פישר תמורת שוחד, ביקש להתנצל על מעשיו: "נרדמתי בשמירה על הערכים" ■ מח"ש מבקשת 10 שנות מאסר: "תוכנית עבריינית מהפכנית"

רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי
רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך היום (א') שלב הטיעונים לעונש בעניינו של קצין המשטרה לשעבר, רב-פקד ערן מלכה. מלכה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהעברת חומר מודיעיני משטרתי לעו"ד רונאל פישר בתמורה לכסף, ביקש להתנצל על מעשיו בפני בית המשפט.

"אני כל-כך מצטער על מה שעשיתי. הלוואי ויכולתי להחזיר את הגלגל לאחור", אמר מלכה בדיון.

מלכה, שהתייפח תוך כדי שדיבר, אמר כי הוא הידרדר לתהומות שמעולם לא חלם שיגיע אליהן. מלכה הוסיף ואמר לשופט יעקב צבן כי עבור קצין בכיר להיות במעמד של נאשם בפלילים, זה עונש. "אבל אני לא מאשים אף אחד. אני מאשים רק את עצמי. נרדמתי בשמירה על הערכים", הוסיף ואמר.

בנוסף העיד מלכה כי לאחר שהתפוצצה הפרשה, הוא שקל "להיפרד מהחיים האלה". "לא רציתי שיישבו כאן כתבים עם לפטופים, ואני אהיה הסיפור. מה שעצר אותי בשנייה האחרונה הם ילדיי", אמר מלכה, והוסיף וסיפר כיצד בנו מתבייש ללכת איתו ברחוב. "לפני כן הייתי הגיבור שלו", אמר.

"תוכנית עבריינית מהפכנית"

התובעת, נציגת המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד אלטמן, תקפה את מלכה על מעשיו ודיברה בהרחבה על החומר הרבה הטמונה בהם. "מדובר בקצין משטרה שהעביר באופן שיטתי מידע כמוס לעורך דין שגייס על בסיס המידע לקוחות", אמרה. "הלקוחות העבירו את כספי השוחד שהשניים חלקו ביניהם והביאו לשיבוש של חקירות. מדובר בתוכנית עבריינית מהפכנית וחדשנית. הפרשה היא חריגה בגלל אופי השחיתות, התעוזה והתחכום שבהם נעשתה, וזאת תוך שיבוש הליכי משפט באופן חסר עכבות. מדובר במקרה תקדימי שאין לו אח ורע".

מח"ש מבקשת מבית המשפט כי יטיל על מלכה עונש של 10 שנות מאסר.

נזכיר כי מלכה ורונאל פישר הואשמו בניהול רשת שמכרה מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות בתמורה לשוחד. מלכה הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הרשויות, ואילו פישר כופר בטענות, ונגדו ונגד מעורבים נוספים ייערך משפט פלילי.

מלכה מיוצג בידי עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן.