אלשטיין דוחה הצעת נאמני אי.די.בי אחזקות לשינוי ההסדר

בצד חילוקי הדעות, אלשטיין מביע עניין בקיום מו"מ עם נאמני ההסדר בניסיון להגיע למתווה, המבוסס על הצעתו

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חילוקי דעות בין אדוארדו אלשטיין לבין נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות (לשעבר החברה האם של אי.די.בי פתוח), עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי. אי.די.בי פתוח עדכנה הבוקר כי בעל השליטה באי.די.בי דוחה את הצעת נאמני ההסדר שעלתה במהלך חודש אוגוסט, המבקשת לשנות חלק מתנאי ההסדר. בצד חילוקי הדעות, אלשטיין מביע עניין בקיום מו"מ עם נאמני ההסדר בניסיון להגיע למתווה, המבוסס על הצעתו.

על פי תנאי ההסדר אמור אלשטיין להגיש השנה וב-2016 שתי הצעות רכש למניות אי.די.בי פתוח בהיקף כולל של 512 מיליון שקל ובפרמיה של כ-250% על מחירן הנוכחי בשוק. בחודשים האחרונים, לאחר שביסס את מעמדו כבעל שליטה יחיד באי.די.בי, הציע אלשטיין כי במקום להשקיע את הסכום ברכישת המניות מהציבור הוא יזרימו היישר לקופת החברה, בעוד שלזכאי ההסדר יונפקו אג"ח חדשות בסכום דומה. נוסף על כך, דרש אלשטיין כי מלוא החזקות הציבור באי.די.בי יועברו לידיו, תמורת תשלום של 30 מיליון שקל במזומן.

אולמן וגבאי מסכימים עם אלשטיין לגבי הצורך בשינוי מתווה ההסדר. ההבדל העיקרי בהצעת הנאמנים נמצא בתמורה שיקבלו בעלי המניות מקרב הציבור ביחס להחזקותיהם הקיימות בחברה. לדעת אולמן וגבאי, התמורה אמורה להסתכם ב-90 מיליון שקל שישולמו למחזיקים מהציבור במזומן. דרישה נוספת מצדם היא כי אי.די.בי תתחייב להשתמש בכספי התמורה ממכירת כלל ביטוח לצורך ביצוע הצעת רכש חלקית (באופן שוויוני) לכלל סדרות האג"ח של החברה.