מתנת חג: רשות המסים תעביר כ-85 מ' ש' לזכאי "מענק עבודה"

המענק יוקדם ויועבר לחשבונות של הזכאים ביום חמישי הקרוב, 5 שבועות לפני המועד הקבוע בחוק ■ לפי נתוני רשות המסים, כ-184 אלף איש זכאים למענק עבודה - גידול חד לעומת התקופה המקבילה אשתקד

משה אשר / צלם: אוריה תדמור
משה אשר / צלם: אוריה תדמור

שר האוצר, משה כחלון, ומנהל רשות המסים, משה אשר, הודיעו היום (ב') כי התשלום השני של מענק עבודה עבור שנת המס 2014, בסכום כולל של כ-85 מיליון שקל, יוקדם ויועבר לחשבונות הבנק של הזכאים ביום חמישי הקרוב, 10 בספטמבר, 5 שבועות לפני המועד הקבוע בחוק. זאת כדי לאפשר לשכירים הזכאים להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי.

לפי הנתונים שנאספו ברשות המסים על בסיס הבקשות למענק שהוגשו בגין שנת 2014, חל גידול חד מתחילת השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בכמות הזכאים שהקדימו להגיש בקשה לקבלת המענק, ומספרם עומד היום כבר על 184,000 איש.

ברשות סבורים כי יש בנתון זה כדי להעיד על תוצאות הפעילות האינטנסיבית של הרשות במטרה להגדיל באופן תמידי את שיעורי המימוש בקרב הזכאים לקבלת המענק, וכן על הפנמת התכנית בקרב ציבור הזכאים.

בין שאר פעולותיה, במטרה לעודד שכירים ועצמאים נוספים לממש את זכאותם, שלחה רשות המסים בחודש האחרון מכתבים יזומים לזכאים פוטנציאליים אשר טרם הגישו בקשות לקבלת המענק. המועד האחרון הקבוע בחוק להגשת בקשות הוא 30 בספטמבר 2015.

מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) הוא תוספת הכנסה לבעלי הכנסות נמוכות, ומטרתו לתמרץ השתתפות עובדים בשוק העבודה ולחזק את מעמדם של העובדים ברמות השכר הנמוכות.

למענק עבודה עבור שנת המס 2014 זכאיות שתי קבוצות: האחת - שכירים ועצמאים שבשנת 2014 מלאו להם 23 והיה להם ילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 19. השנייה - שכירים ועצמאים ללא ילדים מתחת לגיל 19, ובלבד שמלאו להם 55 בשנת 2014.

הכנסתם החודשית הממוצעת בשנת 2014 של העומדים בכל תנאי הזכאות צריכה להיות גבוהה מ-2,060 שקל, ונמוכה מ-6,750 שקל. בנוסף, ניתן מענק מוגדל בשיעור של 150% לאם עובדת שהיא אם לילד אחד או יותר; וגם לאב חד-הורי לילד אחד או יותר שילדיו נמצאים אצלו וכלכלתם עליו.

הבקשות לקבלת המענק מוגשות בכל אחד מסניפי וסוכנויות דואר ישראל, והנתונים מועברים ישירות על-ידי הדואר למחשבי הרשות (הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום, ואין צורך להיעזר בשירות בתשלום לסיוע בהגשת הבקשה). התשלום מופקד במועדים הקבועים בחוק ישירות בחשבונות הבנק של הזכאים וכתוספת נטו לשכר מעבודה.