מי עדן תעניק חסות במיליון שקל לליגת העל בכדורגל

מדובר על הסכם החסות הראשון שמביאה מינהלת הליגה לכדורגל הישראלי; יהיה תקף לעונת 2015/16, עם אופציה להארכה בשנה נוספת ■ ההתאחדות והמינהלת יקבלו עמלת מכירה של 15%; הקבוצות הגדולות - מכבי והפועל ת"א, מכבי חיפה, בית"ר וב"ש - יקבלו נתח מוגדל מהכסף ■ בינתיים: ההתאחדות החליטה כי לא ישחקו בשבת ללא היתר

לראשונה מאז הקמתה לפני קצת יותר משנה, מינהלת הליגות המקצועניות מצליחה להביא כסף "חדש" לכדורגל הישראלי: ל"גלובס" נודע כי הושגו הסכמות סופיות בינה לבין מי עדן לעונה הקרובה על חסות לליגת העל בכדורגל, בתמורה לסכום של מיליון שקל (שיגולם בשווי סחורות, וגם במזומן) לעונת המשחקים הנוכחית (2015/16).

למי עדן ניתנה אופציה להאריך את ההתקשרות בעונה נוספת. בכך, אחרי שנים ארוכות בהן הטוטו היה מפרסם הגג היחיד של ליגת העל - כעת מצטרפת אליו חברה מסחרית.

החוזה, שנמצא על-סף חתימה, יהפוך את מי עדן ל"שותפת המים המינרלים" של ליגת העל בכדורגל. במסגרת ההסכם תזכה החברה לחשיפה נרחבת ביותר: בקבוקי מי עדן ענקיים שיוצבו ליד קורות שני השערים בכל משחק שישודר בטלוויזיה (כלומר, כ-4 משחקים מדי מחזור ליגה - "המשחק המרכזי" בערוץ 1 ומשחקים 2-4 שמשודרים בצ'רלטון). יש לציין כי השטחים שליד הקורות נוצלו עד היום בצורה מינימלית, אם בכלל - על-ידי מועדוני הליגה לצרכים פרסומיים.

כמו כן, במהלך המשחקים ובמסיבות העיתונאים יעשו השחקנים שימוש אך ורק בבקבוקי מי עדן, כאשר בחוזה מול מינהלת הליגה בכדורגל מצוינים אלמנטים מיתוגיים נוספים שתקבל ענקית המים המינרלים.

לאחר קיזוז עמלות המכירה של המינהלת (5%) וההתאחדות (10%), הסכום הכספי שיישאר (שיגולם כאמור גם בסחורות) יגיע כולו ל-14 מועדוני ליגת העל. כ-70% מהסכום שיישאר יוקצה לחלוקה שיוויונית בין כל הקבוצות, ו-30% נוספים יעניקו קדימות לקבוצות "הגדולות" - מכבי תל-אביב, מכבי חיפה, הפועל תל-אביב, בית"ר ירושלים והפועל באר-שבע - שיקבלו מתוך סכום זה פי 2 יותר מכל תשעת המועדונים האחרים.

המשא-ומתן מול מי עדן מתנהל כבר מספר חודשים, כאשר אחד הדברים שעיכבו את החתימה היה התנגדות מצד הקבוצות "הגדולות" לחלוקה כספית שווה. לאחר בחינת מודלים כספיים שונים של חלוקה ממינהלות מאירופה, הגיעו בסופו של דבר נציגי המועדונים והמינהלת להסכמה על נוסחת Central Marketing, שמעתה תקבל תוקף בכל ההסכמים הפרסומיים עליהם תחתום המינהלת.

במינהלת בטוחים שההסכמים הללו יגיעו בקרוב ומדווחים על מושא-ומתן מתקדם עם שתי חברות מסחריות גדולות הפועלות במשק הישראלי. כיוון שרוב שטחי הפרסום במגרשים כבר תפוסים, רובם על-ידי הטוטו - במינהלת מציעים למפרסמים הפוטנציאליים מוצרים חדשים, לדוגמה מיתוג שעון החילופים ותוספת הזמן, פעילות "שחקן החודש" ועוד אלמנטים אחרים.