נדחתה תביעה נגד בבילון על הטעיה בדיווחיה בנוגע ליאהו

התובע טען כי בבילון גרמה למשקיעים נזק כתוצאה מדיווחים חלקיים ומצגים מטעים ורשלניים בנוגע להסכם שלה עם יאהו ■ ביהמ"ש: "שווי המניה אולי ירד, אך לא הוכח קשר לדיווח חסר או מטעה"

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

נדחתה תביעה שהוגשה נגד חברת האינטרנט בבילון בטענה להטעיה בדיווחיה בכל הקשור להסכם עם יאהו. השופטת רות רונן מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי תל-אביב דחתה היום (ג') את התביעה וקבעה כי התובע יישא בהוצאות המשיבים בסך 150 אלף שקל.

התובע, רועי ברנדייס, מחזיק מניות פרטי בחברת בבילון, הגיש את התביעה באמצעות עוה"ד עמית מנור וענבל לייפר וביקש להכיר בה כייצוגית באוקטובר 2013. החברה דיווחה אז על התביעה והעריכה כי היקפה גבוה מ-2.5 מיליון שקל.

בין הנתבעים היו גם המנכ"ל דאז אלון כרמלי, בעל השליטה נועם לניר ודירקטורים בבבילון.

התובע טען כי בבילון גרמה למשקיעים נזק כתוצאה מדיווחים חלקיים ומצגים מטעים ורשלניים בנוגע להסכם שלה עם יאהו.

בבילון דיווחה על ההסכם באפריל 2013, ובאוקטובר נודע על אי-ודאות שסובב את ההסכם המשמעותי, כשבבילון דיווחה על קבלת מכתב מיאהו, לפיו בבילון מפרה את ההסכם בדרכים שונות. כשהוגשה התביעה עדיין לא הושלמו המגעים בין בבילון ליאהו בנוגע להפרות, אולם כעבור כשבועיים החברה דיווחה כי ההסכם אינו מבוטל.

"אין זה מן הנמנע כי ירידת שווי המניה בעקבות הדיווח אודות מכתב ההפרות נבע מהחשש של המשקיעים כי יאהו תבטל את ההסכם", כתבה השופטת רונן. "על כל פנים, אינני סבורה כי המבקש הוכיח את עמדתו ביחס לירידת השווי ואת הקשר הסיבתי בינה לבין הדיווח החסר או המטעה לו הוא טוען".

בבילון נסחרת בשווי של 97 מיליון שקל, רחוק מאוד מהשווי בו נסחרה בעת הגשת התביעה, כ-1 מיליארד שקל. באותם ימים בבילון הודיעה גם על אובדן הסכם עם גוגל. על רקע התכווצות עסקיה בשל הפסקת היחסים עם גוגל, בבילון, כיום בניהולה של שנית פאר צפוני, שינתה מיקוד והודיעה כי תבצע השקעות בתחום ההיי-טק.

את החברה, מנכ"ל החברה ובעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון ייצגו עורכי הדין דוד זילברבוים ויפעת מרום ממשרד ברקמן וקסלר בלום. את הדירקטורים החיצוניים ייצגו עורכי הדין אור נוי ולירון ליברמן ממשרד פירט וילנסקי מזרחי כנעני.