ראש ה-CIA לשעבר מצטרף כמשקיע ב-Windward הישראלית

לצד הגנרל (בדימוס) דיוויד פטראוס, יצטרף כמשקיע בחברת הדאטה והאניליטיקס הישראלית גם דן סינור, שכתב יחד עם סול (שאול) זינגר את הספר "סטארט-אפ ניישן", על התפתחות עולם הסטארט-אפים בישראל ■ הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף כבר לפני מספר חודשים כיועץ

חברת הדאטה והאניליטיקס הישראלית Windward הודיעה היום (ד') על הצטרפותם של שני משקיעים לחברה - הגנרל (בדימוס) דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר, ודן סינור, שכתב יחד עם סול (שאול) זינגר את הספר "סטארט-אפ ניישן", על התפתחות עולם הסטארט-אפים בישראל. החברה לא מסרה מהו היקף ההשקעה של השניים. בעבר השקיעו בחברה קרן אלף, לי קה שינג (באמצעות Horizon) ומשקיעים נוספים.

Windward, אשר מציינת בימים אלה 5 שנים להקמתה, עוסקת באיסוף וניתוח מידע המבוסס על תעבורה ימית ברחבי העולם ורשימת הלקוחות שלה כוללת גורמים שונים, בהם גופי מודיעין, ביטחון ופיננסים.

לפני מספר חודשים הודיעה Windward על הצטרפותו של איש ביטחון נוסף, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אשר מעניק לחברה ייעוץ. את החברה הקימו בשנת 2010 עמי דניאל (המכהן כמנכ"ל) ומתן פלד, ומאז הקמתה היא גייסה 17.3 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" הסביר דן סינור כי בחר להצטרף כמשקיע, היות ש-Windward היא מקרה מיוחד בנוף הסטארט-אפים בישראל. "זה נובע בעיקר מהאתגר הגדול שהיא לקחה על עצמה - להפוך את תנועת הספינות לשקופה יותר, מה שנוגע לתחומים שונים. אני סבור שהשקיפות ש-Windward מביאה היא משהו שבאמת ישפיע על תחומים רבים ברחבי העולם".

- מה אתה חושב היום על ישראל כסטארט-אפ ניישן?

"היא חזקה מתמיד. די להסתכל בדוח האחרון של Compass. בבחינת הכלכלות העוסקות בחדשנות, תל אביב ממוקמת שם אחרי ארה"ב, במקום הראשון. גם ירושלים מצוינת שם כמקום בו יש תנופת צמיחה של האבים. קהילת הסטארט-אפים של ישראל צומחת, עם יותר מ-700 סטארט-אפים חדשים בממוצע בשנה. יש מיליארדי דולרים שמושקעים בסטארט-אפים ישראליים, ובמהלך השנתיים האחרונות סכום זה הוכפל באמצעות אקזיטים, מיזוגים, רכישות והנפקות".

סניור סבור שרבות השתנה מאז נכתב בשנת 2009 הספר "סטארט-אפ ניישן". כך למשל, אם אז ישראל עדיין לא הוכיחה עצמה בעולם האפליקציות לצרכנים, הרי שמאז הכרנו את Waze, המסייעת לנהגים ברחבי העולם. "זה ש-Waze נמכרה לגוגל ביותר ממיליארד דולר, כמובן לא פוגע בחשיבות", אומר סינור. "יזמים ישראליים הם היום מובילים בתחומים שונים שבכלל לא עברו מתחת לרדאר שלנו כשכתבנו את הספר. כך לדוגמה, עולם המחשת התמונה (visualization) וההצלחה הגדולה של מובילאיי. דוגמה אחרת היא ניתוח נתוני ביג דאטה, שגם את תחום זה לא ראינו כמשמעותי בעבר. היום, מדובר בתחום הנמצא בצמיחה עצומה. משום כך חברה כמו Windward קמה בישראל".

Windward

שנת הקמה: 2010

מייסדים: עמי דניאל (המנכ"ל) ומתן פלד

תחום פעילות: ניטור תנועה בים

גיוסי הון: 17.3 מיליון דולר

משקיעים: קרן אלף, לי קה שינג, ואחרים