הרשות השנייה: "אמזונס" ו"הישרדות" לא ישודרו במקביל

זכיינית ערוץ 2 רשת תעלה את "הישרדות" בשבועות הקרובים, ואילו הזכיינית המתחרה קשת תחליף את מועדי השיבוץ ותדחה את שידור "אמזונס" - וזאת לבקשת יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז'

תוכניות הריאליטי "הישרדות" של זכיינית ערוץ 2 רשת ו"אמזונס" של הזכיינית המתחרה קשת לא ישודרו במקביל בערוץ 2.

בהודעה משותפת של שתי הזכייניות יחד עם הרשות השנייה נמסר כי "הזכייניות נעתרו לבקשה מיוחדת של יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', על מנת למנוע שידור של 4 ימי ריאליטי מאותו הז'אנר מדי שבוע בערוץ 2".

בזכייניות אישרו כי מדז'יבוז' היא זו שפנתה לזכייניות בבקשה למנוע את שידור שתי התוכניות. בתום סיכום בין הצדדים הוחלט כי רשת תעלה את "הישרדות" כבר בשבועות הקרובים; ואילו קשת תחליף את מועדי השיבוץ, תדחה את שידור "אמזונס" ותעלה בקרוב את התוכנית "בית-ספר למוזיקה" - גם היא תוכנית ריאליטי, אולם מתחום תוכניות הכישרונות.

"אמזונס" תעלה רק במהלך שנת 2016, למרות שכבר החלו להיות משודרים טיזרים לתוכנית. עוד סוכם כי במסגרת חילופי ימי השידור במהלך חודש אוקטובר השנה, קשת תקבל באחד השבועות יום שידור נוסף, בשל הסכמתה לדחות את השידור.

"הישרדות", כמו גם "אמזונס", הן תוכניות ריאליטי המשלבות משימות אקסטרים, ונופים פראיים ואקזוטיים. בעוד שהמותג "הישרדות" הוא של פורמט מוכר ופופולרי ששודר בישראל בעבר בערוץ 10, שם זכה להצלחה - "אמזונס" הוא פורמט מקורי שפותח בקשת.

"אחריות כלפי הצופים"

מדז'יבוז' מסרה בתגובה כי "מהלך זה מבטא את אחריותנו כלפי ציבור הצופים בישראל לשידורי טלוויזיה מגוונים, במנעד רחב של ז'אנרים. זהו תהליך שהחל עם אישור לוחות השידורים, ואני שמחה שבזכות שיתוף-הפעולה והידברות עם זכייניות ערוץ 2, הבטחנו המשך מצב זה גם בעתיד. אני מברכת את הזכייניות על ההחלטה המושכלת ועל גילוי האחריות כלפי ציבור הצופים".

מרשת נמסר בתגובה: "אנו מעריכים את האחריות הציבורית ואת היוזמה של יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', אשר מיוזמתה פנתה לרשת וקשת בבקשה למנוע שידור של 'הישרדות' במקביל לשיגור של תוכנית מז'אנר דומה בקשת. רשת תעלה כמתוכנן עם 'הישרדות' במהלך השבועות הקרובים. אנו נרגשים מהשקת 'הישרדות' ברשת ובטוחים שהתוכנית תסב הנאה רבה לצופים שממתינים לה כבר 3 שנים".

מקשת נמסר: "כאשר המציאות המורכבת של ערוץ 2 פוגשת את המציאות הכלכלית של הטלוויזיה המסחרית, נדרשות החלטות גדולות על תוכניות גדולות. בעקבות פנייתה של יו"רית הרשות השנייה, בחנו שוב את האפשרויות העומדות בפנינו - את החלופות התוכניות והכלכליות. בתום הבחינה החלטנו להיעתר לבקשת הרשות להחליף בין מועדי השיבוץ, כך שאחרי החגים ישודר 'בית-ספר למוזיקה', ו'האמזונס' יזרום בשנת 2016".