כחלון ודרעי מוזילים את הלחם שבפיקוח ב-3% - עד 22 אג'

חלה או מאפה שמרים יוזלו ב-16 אגורות, לחם אחיד - ב-22 אגורות, ולחם לבן - ב-16 אגורות ■ דרעי: "אני פועל להורדת יוקר המחיה ולשיפור רמת חיי המשפחות בישראל" ■ כחלון: "כשזה קורה בערב החג, זה משמח יותר"

לחם אחיד / צילום: תמר מצפי
לחם אחיד / צילום: תמר מצפי

שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי ממשיכים לחלק "סוכריות" לציבור. אחרי הפחתת המסים החדה על האלכוהול אתמול, ועדת המחירים המשותפת למשרד הכלכלה והאוצר ממליצה לשרים על הפחתת מחירי הלחם שבפיקוח, בעקבות ירידה מתמשכת במחירי החיטה בעולם. שני השרים חתמו היום (ד') על הצו להפחתת מחירי הלחם והחלה שבפיקוח, בשיעור של 3.02%.

כך, חלה או מאפה שמרים במשקל 500 גרם יעלה לצרכן אחרי ההוזלה 5.15 שקלים, במקום 5.31 שקלים. לקמעונאי המחיר החדש יהיה 3.89 שקלים, במקום 4.01 שקלים. לצרכן באילת המחיר החדש יירד מ-4.5 שקלים ל-4.36 שקלים.

לחם אחיד (כהה) פרוס וארוז יעלה לאחר ההוזלה 7.08 שקלים, לעומת 7.3 שקלים; המחיר לקמעונאי יירד ל-5.3 שקלים מ-5.47 שקלים; ולצרכן באילת המחיר יירד ל-6 שקלים מ-6.19 שקלים.

לחם לבן פרוס וארוז יעלה לצרכן לאחר ההוזלה 6.29 שקלים, לעומת 6.49 שקלים; המחיר לקמעונאי יירד ל-4.61 שקלים מ-4.75 שקלים; והמחיר לצרכן באילת יירד ל-5.5 שקלים מ-5.73 שקלים.

נזכיר כי ביוני השנה הופחת מחיר הלחם שבפיקוח ב-4.8% - גם אז עקב ירידה במחירי התשומות.

שר הכלכלה אריה דרעי מסר: "הורדת מחירי הלחם המפוקח, ערב ראש השנה לקראת חגי תשרי, תאפשר למשפחות רבות בישראל, בעיקר למשפחות נזקקות וקשות-יום, לשלם פחות על מצרך יסוד הנצרך בכל בית. אני פועל לנצל כל הזדמנות להורדת מחירים, בעיקר מחירי מוצרי היסוד, ובכך להביא להורדת יוקר המחיה ולשיפור ולהעלאת רמת חיי משפחות רבות בישראל".

שר האוצר משה כחלון מסר: "כשמחירי התשומות בעולם יורדים, חשוב וצריך לעדכן בהתאם את מחירי הלחם. ועדת הפיקוח במשרד האוצר עוקבת באופן תדיר אחר מחירי התשומות, וכך מתאפשר לנו להקל על הצרכנים ולהוזיל את עלויות הלחם כמוצר בסיסי לבית, וכשזה קורה בערב ראש השנה, זה אפילו משמח יותר, כסימן לשנה חדשה של הקלה ביוקר המחיה".

כאמור, אתמול (ג') הודיע כחלון על הפחתה של 46% במס על הבירה ועל הפחתה של 21% במס הקנייה על משקאות אלכוהוליים. החל מאתמול בחצות שיעור המס על בירה עם ריכוז כוהל של מעל 3.8% יעמוד על 2.33 שקל לליטר (במקום 4.33 שקל לליטר). בירה בבקבוק לשימוש חוזר שמכילה כוהל בריכוז של עד 3.8% תישאר פטורה ממס קנייה.