מנכ"ל פלייטק מור וייזר צבר 8.2 מיליון דולר "בלבד" ב-7 שנים

מהאופציות שקיבל, צבר מזומן בשווי 4.6 מיליון דולר, ולכן סך הונו עומד על 13 מיליון דולר (ברוטו, לפני מס) - די צנוע ביחס לשווי החברה, תקופת כהונתו כמנכ"ל והערך שיצר במהלכה לבעלי המניות בה

אוגוסט האחרון חגג מור וייזר, מנכ"ל פלייטק, יום הולדת 40. וייזר, רו"ח במקצועו, שמנהל את פלייטק ממאי 2007 (המושכות עברו אליו כשהיה בן 32 בלבד), קיבל ברכות מפה ועד הודעה חדשה בעמוד הפייסבוק שלו לרגל החלפת הקידומת, ואלה חיממו לא מעט את לבו.

אך ודאי יש דבר נוסף שמרחיב את לבו של וייזר, והוא הצלחת הענק של פלייטק, שבשליטת המיליארדר טדי שגיא - הצלחה שווייזר חתום עליה. פלייטק, ענקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, נסחרת בבורסה הראשית של לונדון ושווה כעת 4.3 מיליארד דולר - שווי שנגזר ממחיר מניה של 858 פני. כשווייזר החל לכהן כמנכ"ל, מחיר המניה עמד על 373 פני. זה אומר שווייזר יצר לבעלי המניות תשואה של 130% (לא כולל דיבידנד) בשנות כהונתו עד כה.

מי שלא מכיר את פלייטק ואת רמות התגמול המקובלות למנכ"ל בשוק ההון הבריטי, לבטח היה מניח שאחרי 8 שנים, ובהינתן שווי החברה, וייזר צבר הון של עשרות מיליוני דולרים - דרך שכר, בונוס ותגמול הוני, אך מבדיקה שערך "גלובס" עולה שההון שצבר די צנוע ביחס לשווי החברה והצלחתה, הן לפי תשואת המניה והן לפי תוצאות כספיות. הכנסות פלייטק במחצית הראשונה של השנה עמדו על 286 מיליון אירו, והרווח הנקי עמד על 115 מיליון אירו, שולי רווחיות של 40%.

לצורך הבדיקה, צללנו לדוחות השנתיים של פלייטק מרגע כניסתו של וייזר לתפקיד המנכ"ל. גילינו שבשנים 2007-2014 צבר וייזר במזומן 7.3 מיליון אירו (8.2 מיליון דולר), ולא יותר. שכרו ניתן לו בליש"ט אך מומר לאירו כי זהו מטבע הדיווח של החברה. להבדיל מחברות הנסחרות בשוק ההון האמריקאי, ובדומה לחברות אחרות שנסחרות בשוק ההון הבריטי, פלייטק לא דוגלת בחלוקה עקבית ונדיבה של אופציות למניות ו/או מניות חסומות להנהלתה הבכירה. תגמול הוני הוא פחות מקובל בשוק ההון הבריטי ממקבילו האמריקאי.

וייזר כן תוגמל באופציות למניות אך אלה כבר הפכו מזמן למזומן, וכרגע אין לו כאלו שלא מומשו. להיפך: במסגרת אחת ההנפקות המשניות של החברה, הוא רכש מניות פלייטק שעליהן הוא מורווח כעת בשיעור של 18%. זו השקעה קטנה אך נכון לרגע זה משתלמת. מהאופציות שקיבל, צבר מזומן (פלייטק נתנה לו את שווי הטבה במזומן, ולא בוצעה קנייה ומכירה של מניות) בשווי 3 מיליון ליש"ט (4.6 מיליון דולר), ולכן סך הונו עומד על 13 מיליון דולר (ברוטו, לפני מס) - די צנוע ביחס לשווי החברה, תקופת כהונתו כמנכ"ל והערך שיצר במהלכה לבעלי המניות בה.

וייזר, נציין, מנהל את פלייטק ממשרדיה באי מאן (Isle of Man) אך משפחתו - נשוי פלוס שלושה - מתגוררת בארץ, ברמת השרון.

והנה עוד הוכחה לתגמול היחסית נמוך של וייזר: שכר הבסיס שלו עלה השנה, מינואר 2015, מ-450 אלף ליש"ט ל-550 אלף ליש"ט, והדירקטוריון טוען בדוח השנתי של 2014 כי זהו שכר נמוך מהשכר החציוני בשוק. לפי מחקר מעודכן של פירמת רו"ח KPMG, שכר הבסיס החציוני למנכ"ל חברה במדד FTSE250 (שמניית פלייטק נכללת בו ובמדד FTSE350) עמד ב-2014 על 481 אלף ליש"ט (גבוה יותר משל וייזר לפני ההעלאה), וסך חבילת השכר עמד על 1.56 מיליון ליש"ט (2.2 מיליון אירו, גבוה מהסך שווייזר קיבל אשתקד).

עלויות השכר של מור וייזר
 עלויות השכר של מור וייזר