קרסו מוטורס הבטיחה גיוס אג"ח של 270 מיליון שקל בשלב המוסדי

החברה צפויה לגייס עד 325 מיליון שקל ■ רווחיה ברבעון זינקו ב-60% לסך של 39 מיליון שקל

חברת קרסו מוטורס  מתקדמת עם הנפקת האג"ח הראשונה שלה, ואמש דיווחה על השלמת המכרז המוסדי בגיוס, בו הבטיחה סכום של כ-270 מיליון שקל בריבית שנתית של 2.75%. בימים הקרובים צפויה קרסו מוטורס בהנהלת איציק וייץ, להשלים את הגיוס, עם ביצוע השלב הציבורי, ולגייס עד 325 מיליון שקל. לקראת הגיוס קיבלה קרסו מוטורס דירוג Aa3 באופק יציב מחברת מידרוג בהיקף של עד 400 מיליון שקל.

ברקע לגיוס, יבואנית רכבי רנו וניסאן לישראל נהנית משיאי מכירת המכוניות שנרשמו בשוק המקומי בחודשים האחרונים, ובסיכום המחצית הראשונה של 2015 הציגה עלייה של 37% ברווחיה, שהגיעו ל-70.5 מיליון שקל, אחרי עליה של 25% במכירת המכוניות שלה שהגיעו ליותר מ-12 אלף, והגדילו את נתח השוק שלה מ-7.9% ל-8.6%.

במבט רבעוני בולטת העלייה בהיקף מכירות יבואנית רכבי רנו וניסאן, ויחד עם שיפור הרווחיות מהפעילות, הסתכם הרבעון השני שלה עם קפיצה של 60% ברווח הנקי, שהגיע ל-39 מיליון שקל.החברה נהנתה ברבעון החולף מקפיצה של 22% בסך מכירות הרכבים שהיא מציעה, שהצטברו ל-6,000. מפילוח המכירות הרבעוניות בולטת עלייה של 11% במכירות רכבי ניסאן, שהתקרבו ל-2,800, בעקבות השקת דגמים חדשים של המותג. קרסו גם המשיכה ליהנות ממכירת מכוניות דאצ'יה - המותג החדש שאותו היא משווקת כ"לואו קוסט", שהצטרף בתחילת השנה ובסיכום רבעוני נמכרו ממנו קרוב ל-700 מכוניות. מכירות רכבי רנו עלו ברבעון בשיעור מתון של 3% ליותר מ-2,400 רכבים, ואילו מכירות מותג היוקרה אינפיניטי צמחו פי 4 ל-90 מכוניות.

יותר מ-2 מיליארד שקל גויסו החודש

עוד בשוק האג"ח, היום עדכנה חברת הנדל"ן אפריקה נכסים על גיוס מתוכנן של 113 מיליון שקל שהיא מקדמת מול משקיעים מוסדיים באמצעות הרחבת סדרת אג"ח (ה'). חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים דיווחה כי קיבלה התחייבות משני משקיעים לרכישת אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל במידה ותחליט לבצע להם הנפקה פרטית, ובנק הפועלים עדכן כי הוא בוחן ביצוע הנפקה פרטית באמצעות הרחבת סדרות 32-34, בהיקף שטרם עודכן.

כחלק מהפעילות האינטנסיבית המאפיינת בחודשים האחרונים, מוקדם יותר החודש השלימה קבוצת עזריאלי גיוס אג"ח בהיקף של 1.1 מיליארד שקל, ובסך הכול מתחילת החודש היקף הגיוסים מצטבר כבר ליותר מ-2 מיליארד שקל.