הטיפ היומי: זו הסיבה שבגללה כדאי לכם לקנות את eBay

נדב אופיר ואלעד בורשטיין מאקסלנס ממליצים על eBay לאור יכולת ההחזר הגבוהה של החברה

 

חברת eBay  נסחרת בנאסד"ק בשווי 32.85 מיליארד דולר. eBay מפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת, שבה קונים ומוכרים מרחבי העולם יכולים לסחור בשלל טובין - החל ממוצרי יסוד, שירותים, כרטיסים להופעות ועוד. החברה פעילה בכ-190 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, ורשומים בה כ-157 מיליון קונים וכ-25 מיליון מוכרים. בכל רגע נתון יש כ-800 מיליון מוצרים שונים העומדים למכירה; השווי הכספי של המוצרים שנמכרו ברבעון השני של השנה עמד על למעלה מ-20 מיליארד דולר.

לפני חודש וחצי פוצלה מתוך eBay פלטפורמת התשלומים האינטרנטית Paypal, בתהליך של הפרדה מבנית (Spin Off), ופעילות המסחר באינטרנט נשארה ב-eBay. לאחר תהליך הפיצול, הורד דירוג האשראי של איגרות החוב מ-A ל-BBB פלוס, ואופק הדירוג נותר יציב.

התהפוכות שעברה eBay בתקופה החולפת הביאו לכך שתשואת האג"ח שלה עלתה. בחינת הדוחות הכספיים של eBay בנטרול Paypal מצביעה על יחסי כיסוי מצוינים בדמות יחס הון עצמי למאזן של 55%, חוב נטו להון עצמי של 0.15, ויחס חוב נטו ל-EBITDA של 0.66. שלושת האינדיקטורים מציגים מינוף נמוך ומצביעים על חברה בעלת יכולת שירות חוב מלא.

לדוגמה, האג"ח הדולרית של eBay לשבע שנים (פדיון יולי 2022) נסחרת בתשואה של 4.03% המייצגת מרווח של 211 נ"ב מעל אג"ח ממשלת ארה"ב לאותו מח"מ. עקום החוב של החברה, מציג כי האיגרת לפדיון ב-2021 נסחרת במרווח של כ-185 נ"ב ואילו האיגרת הנפדית ב-2024 נסחרת במרווח של 215 נ"ב.

eBay מציגה תזרים חזק, בעלת מוניטין מצוין, פעילות מפוזרת ברחבי העולם ומינוף נמוך. כל אלו מייצגים יכולת החזר גבוהה מאוד. בשקלול תשואה לסיכון - אג"ח המדורגת BBB פלוס, נפדית עוד שבע שנים ונסחר בתשואה הגבוהה מ-4%, הנה השקעה איכותית המגוונת את התיק.

* נכתב ע"י נדב אופיר, אסטרטג שווקים בינל', ואלעד בורשטיין סמנכ"ל חבר בורסה, אקסלנס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם