מרדוק רוכש את נשיונל ג'יאוגרפיק תמורת 725 מיליון דולר

מעתה יהיו כל מותגי המדיה חלק ממיזם משותף שייקרא "נשיונל ג'יאוגרפיק פרטנרס" ■ פוקס המאה ה-21, שבשליטתו של מרדוק, תחזיק ב-73% מהיישות החדשה, ונשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי תחזיק ב-27%

רופרט מרדוק / צלם: רויטרס
רופרט מרדוק / צלם: רויטרס

פוקס המאה ה-21, שבשליטת המיליארדר רופרט מרדוק, תרכוש את נכסי המדיה של נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי, כולל המגזין האייקוני, בעסקה בת 725 מיליון דולר שתיצור מיזם משותף חדש של שתי החברות.

מעתה יהיו כל מותגי המדיה חלק ממיזם משותף שייקרא נשיונל ג'יאוגרפיק פרטנרס. נכסים אלה כוללים את מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, אולפני נשיונל ג'יאוגרפיק, פלטפורמות דיגיטליות ופלטפורמות מדיה חברתית, ספרים, מפות, מדיה לילדים, ופעילויות אחרות כולל מסחר אלקטרוני ומתן רישיונות.

פוקס המאה ה-21 , בהנהגת המנכ"ל ג'יימס מרדוק, תחזיק ב-73% מהיישות החדשה, ונשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי תחזיק ב-27%. דקלן מור, לשעבר מנהל המדיה הראשי של נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי, יכהן כמנכ"ל החברה החדשה. נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי תמשיך להיות ארגון שלא למטרת רווח. מרדוק אמר ל"וושינגטון פוסט" כי אין שום תוכניות לשנות את מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק.

נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי השיקה את ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ב-1997 במסגרת שותפות עם פוקס. בהודעה לעיתונות שפרסמה נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי נאמר כי המיזם החדש ירחיב את השותפות הזו. גארי נל, נשיא ומנכ"ל נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי, אמר כי העסקה היא "אבן דרך נוספת עבור נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי, שבמשך מרבית 127 שנות קיומה העניקה חסות למדענים וחוקרים פורצי דרך, וחלקה את הידע והממצאים המופלאים עם העולם כולו, תוך שימוש בפלטפורמות המדיה הטובות והיצירתיות ביותר בכל עידן ועידן".