סובב ישראל ועולם: טיולי אופניים משפחתיים הפכו לטרנד חם

לחצות שמורות טבע מרהיבות, לעבור בכפרים ועיירות ציוריות ולגלות מקומות קסומים שכנראה לא הייתם מגלים אחרת: כך נראית חופשה משפחתית על אופניים שמסומנת כאחד הטרנדים החמים בענף התיירות היום

תחום טיולי האופניים בעולם היה שמור במשך שנים לרוכבים בודדים ועל-פי רוב מקצועיים. בשנים האחרונות יותר ויותר רוכבים חובבים, קבוצות של נשים ואפילו משפחות מסתערות על הדו-גלגליים ויוצאות למסעות חובקי ישראל ועולם. וכשהטרנד הולך ומתפשט, כך גם צצות ועולות חברות שמתמחות בתפירת חבילות תוכן אשר מותאמות לצרכים וליכולות של כל רוכב או קבוצה.

בשביל שזה יתאפשר, צריך תשתית מתאימה. התשתית לאופניים באירופה היא ברמה מאד גבוהה גם מבחינת השילוט וגם מבחינת שבילי הרכיבה והמסלולים - אלפי קילומטרים תחת אותו מסלול מטופל ושמור. לא צריך GPS.

מבחינת מספרים, אז בכל הקשור לאירופה שהיא היבשת המועדפת על רוכבי האופניים הישראלים, מדובר על אלפי נוסעים בשנה מישראל, מספרים שהולכים ועולים בהתמדה מדי שנה. היעדים הפופולריים הם מסלולי הרכיבה באוסטריה גרמניה, איטליה, שווייץ ובולגריה. יעד חדש שהפך גם הוא לאטרקציה לרוכבים הוא פורטוגל. עם הזמן החלה להתפתח גם קהילת רוכבים שמעבירה טיפים מהאחד לשני.

עונת הרכיבה באירופה מתחילה באפריל ונמשכת עד סוף אוקטובר. העלות הממוצעת לטיול אופניים נעה בין 800 ל-1,500 אירו, תלוי בסוג הטיול (עצמאי או מודרך), מספר ימי הטיול ורמת המלון.