האם מעבר עובדים לאפל משפיע על הייצור של טסלה?

לפי ה"אפל אינסיידר" לגיוס העובדים ל"פרויקט טיטאן" הסודי של אפל יש "השפעה רבה" על פיתוח כלי רכב חדשים בטסלה

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

עובדי טסלה נוטשים את הספינה כדי לעבוד על פרויקט המכונית האולטרה-סודי של אפל, המכונה בשם הקוד "פרויקט טיטאן". לדבר יש "השפעה רבה" על פיתוח כלי רכב חדשים של טסלה, כך מדווח "אפל אינסיידר".

לדברי מקורות של אפל אינסיידר, לאפל כ-1,000 עובדים שמועסקים בפרויקט טיטאן, ש"רבים" מהם הצטרפו מטסלה.

עם זאת, על פי אתר לינקדאין, רק 80 מעובדי אפל מסמנים את טסלה כמעסיק קודם, ולא כל העובדים הללו הם מהנדסים. לא ברור האם העיכובים בייצור מודל X נובעים ממה שנראה כמו מסע של עובדי טסלה אל עבר אפל, היות שגם מודל S סדאן סבל מעיכובים משמעותיים, אף שהייצור החל הרבה לפני המועד המשוער של תחילת פרויקט טיטאן.

נוסף על כך נפוצו שמועות על עיכוב בייצור מודל 3 של טסלה, שאמור להיות משווק בסוף 2017. מייסד טסלה אלון מאסק אמר לבלומברג בפברואר כי אפל מנסה "מאוד קשה גייס אנשים מטסלה". אפל, כך נראה, הציעה זינוק של 60% בשכר, ובונוסי חתימה בסך 250,000 דולר. "אולם עד כה הם גייסו בפועל מעט מאוד אנשים", הוסיף אז מאסק.

בערך באותו זמן קיבל ביזנס אינסיידר אימייל מעובד אפל בנוגע ל"פיתוח רכב" בחברה. אדם זה אמר כי עובדי טסלה "נוטשים את הספינה" כדי לעבוד באפל."הפרויקט האחרון של אפל מרגש מדי מכדי לוותר עליו" אמר אותו אדם. "אני חושב שזה ישנה את הנוף ויגרום לטסלה תחרות קשה".

רביל מאלו שנשכרו לפני פברואר - בערך 50 לפי לינקדאין - התגלו כמהנדסים שעברו הכשרה בטסלה. בינתיים, המקור של אפל אינסיידר "אינו שולל" אפשרות שאפל תרכוש את טסלה. האנליסט ג'ין מונסטר מפייפר ג'פרי כבר טען כי יהיה זה צעד חכם מצדה של אפל בטווח הארוך. עם זאת, לפי שעה אין סימן לכך כי מאסק מעוניין למכור את החברה. חגיגת גיוס העובדים הזו היא דו-כיוונית. טסלה שכרה כ-150 איש מאפל עד כה, לפי בלומברג.