ג'ף בזוס חושף את משכנה של חברת החלל שלו בלו אוריג'ין

חברת החלל הפרטית תערוך את שיגורי הטילים שלה מקומפלקס השיגורים בקייפ קנברל, פלורידה

ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג
ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג

באפריל האחרון הכריזה חברת החלל הפרטית של ג'ף בזוס, בלו אוריג'ין, על שיגור מוצלח ראשון של החללית שלה "ניו שפרד" לחלל ובחזרה. הטיל שוגר מבסיס החברה בטקסס, אולם היום (ג') הכריז בזוס שלחברה יש כעת בית חדש: קומפלקס השיגורים לחלל המוביל של אמריקה בקייפ קנברל בפלורידה.

כן השיגור שישמש כבסיס החדש לבחינת החללית יהיה קומפלקס 36. ההשקעה של בלו אוריג'ין תעלה 200 מיליון דולר ותייצר 330 מקומות עבודה חדשים בפלורידה.

"ביתנו החדש כאן בחוף החלל מעוגן ממש פה בקומפלקס שיגור 36", הכריז היום מייסד ובעלי בלו אוריג'ין בהתכנסות ציבורית בקייפ קנברל. "השיגור האחרון באתר היה ב-2005, וכן השיגור עמד דומם יותר מ-10 שנים. יותר מדי זמן! אנחנו קצרי רוח לתקן את זה".

בלו אוריג'ין מצטרפת לשורותיהם של טילי פלקון 9 של SpaceX ושל טילי אטלס V של לוקהיד מרטין-בואינג, הממוקמים בכני שיגור 40 ו-41 בקומפלקס השיגורים, בהתאמה. בזוס אמר כי בקרוב הם יחלו לבחון את מנועי הטילים שלהם בקומפלקס, וכי הם מצפים להתחיל בשיגור הטילים בתוך העשור הקרוב.

רכב החלל "ניו שפרד" של בלו אוריג'ין מתוכנן בסופו של דבר להטיס שישה בני אדם לחלל, שם יוכלו לחוות חוסר משקל למשך 10 דקות בטרם ישובו לכדור הארץ.

הטיסה היא למטרות הנאה ולכן אינה מוגבלת לאסטרונאוטים, אולם סוג זה של טיסות חלל קצרות יוכלו להפוך לדרך חדשה עבור אסטרונאוטים להתאמ לקראת משימות חלל עתידיות.