ברצלונה וריאל מגחכות: אובדן הגובה הכלכלי של מנ. יונייטד

"השדים האדומים" יפרסמו את הדוחות הכספיים לעונת 2014/15, שיצביעו על ירידה של כ-40 מיליון ליש"ט בהכנסות - בעיקר בשל ההיעדרות מהצ'מפיונס ליג

בסטיאן שוויינשטייגר / צלם: רויטרס
בסטיאן שוויינשטייגר / צלם: רויטרס

יממה לאחר שספגה הפסד במחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות (2-1 לפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית), מנצ'סטר יונייטד תפרסם מחר (ה') את הדוחות הכספיים המלאים שלה לעונת 2014/15, שיבהירו עד כמה ההשתתפות במפעל המועדונים הבכיר של הכדורגל האירופי היא עניין קריטי עבור כלכלתו של מועדון הפאר האנגלי.

על-פי כתב "הטלגרף", מארק אוגדן, צפויים "השדים האדומים" לדווח על ירידה של קרוב ל-40 מיליון ליש"ט בהכנסות. בעונת 2013/14, בה סיימה יונייטד רק במקום השביעי בטבלת הפרמיירליג (אך העפילה עד לרבע גמר ליגת האלופות, שם הודחה על-ידי באיירן מינכן) ולפיכך נעדרה ב-2014/15 מהצ'מפיונס ליג - רשמה הקבוצה מחזור של 433.2 מיליון ליש"ט (כ-591 מיליון אירו).

המספרים של 2014/15 ייקחו את יונייטד כמה צעדים אחורה אל מול כמה מהמתחרות הגדולות שלה ביבשת, לפחות ברמה הפיננסית - בעיקר ריאל מדריד וברצלונה, שההכנסות של כל אחת מהן חצו ב-2014/15 את רף ה-600 מיליון אירו.

בצד הקצת יותר מנחם של המשוואה, אי-ההשתתפות בצ'מפיונס ליג חסכה ליונייטד בשורת ההוצאות בעונה הקודמת, בשל מבנה השכר של השחקנים והמאמנים במועדון שמורכב מבונוסים עבור מעבר שלבים באירופה. כך למשל בדוחותיה של יונייטד לרבעון השלישי, נחשף כי עלויות השכר של הצוות המקצועי היו נמוכות ב-3.2 מיליון ליש"ט ביחס לאלו שנרשמו ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. 

מנצ'סטר יונייטד, שנמצאת בשליטת משפחת גלייזר האמריקאית - נסחרת בוול-סטריט (NYSE:MANU) לפי שווי שוק של כ-2.9 מיליארד דולר.