עובדי ביה"ח לניאדו התאגדו בהסתדרות; תוספות שכר בלופטהנזה

530 אחיות ואחים המועסקים בבית החולים לניאדו בנתניה התאגדו ■ כ-35 עובדי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה בישראל יקבלו תוספות שכר בשיעור של 3.5%

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הכללית הודיעה היום (ד') שכ-530 אחיות ואחים המועסקים בבית החולים לניאדו בנתניה התאגדו בשורותיה. זאת, לאחר שיותר משליש מעובדי בית החולים חתמו על טופסי הצטרפות.

עובדי בית החולים מבקשים במהלך זה לשפר את תנאי העסקתם ואת ביטחונם התעסוקתי.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, "אין סיבה שמצבם של העובדים בלניאדו, שעוסקים במקצוע כה נדרש, יהיה שונה ממצבם של עמיתיהם המועסקים בבתי חולים אחרים ברחבי הארץ. אין לי ספק שהמו"מ עם הנהלת בית החולים יהיה מהיר, ענייני ופורה", אמר.

בית החולים לניאדו משתייך לקהילה החסידית צאנז ובו כ-400 מיטות אשפוז.

תוספות שכר בלופטהנזה

בתוך כך, כ-35 עובדי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה בישראל יקבלו תוספות שכר בשיעור של 3.5% החל מחודש יולי האחרון, בעקבות הסכם שכר חדש שנחתם בין הנהלת החברה לבין ההסתדרות הכללית.

במשא-ומתן בין נציגי החברה לבין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ונציגי הוועד של העובדים בישראל, סוכם עוד כי תוספות שכר בגובה של כ-2.5% יחולקו לעובדים - בהתאם להערכות אישיות על תפקודם.

עובדים אחרים יקבלו מענקים חד-פעמיים. עובדי החברה בארץ יקבלו גם קצבת ארוחות של כ-30 שקל ליום ותעריף דמי ההבראה שלהם יוגדל.

ההסכם הקיבוצי החדש יהיה בתוקף עד ינואר 2017. במסגרת ההסכם, תכנית הפרישה שמציעה הנהלת החברה לעובדיה תוארך - כך שעובדים שיפרשו בטרם הגיעו לגיל פנסיה - יהיו זכאים לפיצויי פיטורים בשיעור של 165% וכמו כן לשורה של הטבות, בהן סיוע במציאות מקום עבודה חדשה ודמי הסתגלות.

עובדים שעתידים להגיע לגיל פרישה בתוך שנתיים, יוכלו לפרוש משורות החברה ולקבל ממנה מחצית משכרם החודשי. החברה התחייבה כי בתקופה זו היא תמשיך להפריש כספים לקרנות הפנסיה שלהם.