האקזיט של יחיאל ספקטור לא דומה לשום אקזיט אחר שהיה כאן

מפעל תעשייתי שפועל בפריפריה יותר מ-4 עשורים ■ בעלים שגאה להגיד שהוא "דיסלקט בלי תעודת בגרות" ■ והרבה חוסר רצון להעביר את השליטה ולהיפגש עם הכסף ■ מיוחד ל-G

יחיאל ספקטור / צילום: איל יצהר
יחיאל ספקטור / צילום: איל יצהר

אילו זה היה תלוי ביחיאל ספקטור, בעל השליטה בספקטרוניקס, המייצרת מוצרים לגילוי ולכיבוי אש, שנמכרה לאחרונה תמורת 99 מיליון דולר לאמרסון האמריקאית, הוא היה נשאר בחברה. זאת, אף שבמסגרת העסקה ישלשל לכיסו 35 מיליון דולר. "אני ממש לא 'מת' מהעסקה הזאת. זה לא חלום חיי", הוא אומר.

- אתה לא מוכרח למכור.

"אילו הייתי יותר צעיר, בחיים לא הייתי מוכר. העסקה היא הכרח. אני רוצה להבטיח את קיום החברה למשך שנים וחיפשתי גורם שיהיה מוכן להתחייב על זה. הצעות רכישה אחרות היו לי מפה ועד פתח תקווה, וזה ממש לא עניין אותי".

- אז למה הפעם הסכמת?

"אמרסון היו מוכנים להתחייב להפעיל את החברה למשך עשר שנים באותו היקף עובדים, באותו נפח ייצור ובאותן מסגרות עבודה. ועוד דבר קטן: 4 מיליון דולר לעובדים עצמם והמשך התמיכה בשדרות בהיקף של 250 אלף דולר לשנה. ברגע שהם היו מוכנים להתחייב על זה, אז אלה האנשים שאני מעביר אליהם את המקל. ושוב אני מדגיש - זה מחוסר אלטרנטיבה".

- וכל ההצעות הקודמות שקיבלת לא עמדו בסטנדרט הזה?

"לא התקרבו. אמרסון הסתכלו וראו גם את היכולות של החברה וגם את הרצון הטוב של העובדים והסכימו, ואני מוריד בפניהם את הכובע. שתביני כמה זה מהותי מבחינתי: אם תהיה הפרה של ההסכם, אני אהיה הממונה מטעם העובדים בבית המשפט.

"מעבר לזה חשוב להגיד שהחברה הגיעה למצב שבו היא נחשבת למובילה בעולם עם מוצרים אמינים, עם שירות טכני ועם יכולת פיתוח. לא סתם אמרסון באו הנה. הם רצו את היכולות הללו ובשבילן היו מוכנים לתת את מה שביקשתי. אחרת לא הייתי עושה את העסקה".