עדכנתם ל-iOS9 באייפון ובאייפד והכול התהפך? כך תתקנו

העדכון החדש לאייפון ולאייפד ב-iOS9 הופך את המסך לגמרי ומסדר מחדש את האייקונים כמו מראה ■ מה אפשר לעשות? לחכות עם השדרוג, להתרגל או לחזור לאנגלית ■ כך תעשו זאת

(באדיבות נקסטר)

משתמשי אייפון ששדרגו אמש (ד') את המכשיר שלהם למערכת ההפעלה iOS 9 קיבלו מגוון של חידושים, המסך גם התהפך בלי אזהרה. כל מה שהיה בצד ימין עבר לשמאל, הסמלים בראש המסך ותפריטי ההגדרות שינו מיקום, והאייקונים על מסך הבית התהפכו בסדר שלהם כמו במראה. נוצר בלגן למי שזוכר בדיוק איפה היה כל אחד, והגלילה בין האייקונים היא כעת ימינה במקום שמאלה, כך שהפעולה שזוכרים ולא חושבים עליה כעת הפוכה.

כל מערכות ההפעלה של אפל היו די דומות בסידור המסך בעברית ובאנגלית למעט הכיתוב וכעת לראשונה יש היפוך. אלא שמבחינת אפל מדובר דווקא מדור בחידוש מרענן ונוח, שהיא גם מציגה בתיעוד למפתחים. "ככה היה נראה הממשק, לו היו מעצבים אותו דוברים מילדה של ערבית או עברית", אמרו באפל כשהציגו את מערכת ההפעלה. כך שלחכות שאפל תתקן את זה, לא יהיה פתרון. נראה שאפל לא רואה צורך בתיקון ואם כן - אולי היא תתקן רק את הסדר של האייקונים.

פתרון אחר יהיה להמנע משדרוג ל-iOS 9. יש כאלה שנוח להם עם המערכת הקיימת, ויש כאלה שלא רצים לשדרג. אולם בסופו של דבר יתכן שיהיו בעיות אבטחה במערכת הפעלה הנוכחית, או שיהיו אפליקציות שידרשו שדרוג בשביל להתקין או לשדרג אותן. אי אפשר יהיה לחמוק מזה לנצח. מי שיקנה את האייפונים החדשים יקבל את הגירסה החדשה, גם אם לא ירצה בכך.

מה שאפשר לעשות, כרגע, הוא לעבור לממשק באנגלית, כך שהתפריטים יהיו באנגלית אך עדיין ניתן יהיה להקליד בעברית. כך עושים את זה:

היכנסו ל"הגדרות" ואז בחרו ב"כללי" -> "שפה ואזור" -> "שפת ה-iPhone" -> ובחרו באנגלית.