החליק על נוזל כביסה בסופרמרקט - ויפוצה ב-3,000 שקל

לקוח בסניף רמי לוי בפרדס-חנה תבע את הנהלת הרשת, לאחר שהחליק על שלולית של נוזל כביסה שנשפך על הרצפה ■ השופטת החליטה לזכות את הרשת מאשמה וחייבה בפיצויים את חברת הניקיון שהופעלה במקום

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

ההנחה בקניות הסתיימה באנחת כאב: בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה פסק באחרונה לטובת לקוח של רשת המזון שבבעלות איש העסקים רמי לוי, לאחר שהחליק באחד מסניפי הרשת ונחבל.

בחודש אוגוסט 2012 ערך נ' קניות בסניף "שיווק השקמה" בפרדס-חנה. בזמן שחלף באחד המעברים במרכול, החליק לפתע הקונה על שכבת נוזל כביסה שנשפך על הרצפה ונפל על הארץ. הוא נחבל ופונה באמבולנס לבית-החולים הלל יפה שבחדרה.

לאחר המקרה החליט נ' להגיש תביעה בסך 12 אלף שקל נגד רמי לוי ונגד שתי חברות הניקיון בסניף, בגין הנזק הפיזי שנגרם לו כתוצאה מהנפילה בידו, ברגלו ובגבו.

בהנהלת הרשת גלגלו את האחריות לתאונה לפתחה של זכיינית חברת האחזקה במקום, שלטענתם התרשלה בתפקידה. הזכיינית הפנתה את הטענות לחברת הניקיון המועסקת בסניף, וזו דחתה את ההאשמות בנימוק כי לא ניתן לצפות מפועליה להימצא בכל נקודה בסניף בכל רגע נתון. עוד טענו בחברת הניקיון כי התובע יכול היה להימנע מהאירוע לו היה מבחין בנוזל, המאופיין בצבע ובריח חזקים ודומיננטיים במיוחד.

"דעתי היא כי נפילת התובע מהווה תוצאה של סיכון בלתי רגיל שהוצב בדרכו", קבעה השופטת רקפת סגל-מוהר שדנה בתביעה. "דרכו של לקוח במרכול חייבת להיות פנויה ממפגעים אפשריים, לרבות מרכך כביסה שהיה על הרצפה לאחר שככל הנראה נשפך ממיכל שנפל מידיו של לקוח אחר".

בסופו של עניין החליטה השופטת לנקות מאשמה את הנהלת הרשת ואת זכיינית חברת האחזקה, וחייבה את חברת הניקיון בסניף בתשלום 3,500 שקל לטובת התובע, בתוספת הוצאות פינוי התובע באמבולנס והוצאות המשפט.