סמסונג, Note 5: הפאבלט הכי מוצלח שיש

איך המסך, העיצוב, החומרה, המצלמה והסוללה של הפאבלט החדש של סמסונג?

סמארטפונים עם מסך גדול מאוד אינם חריגים. רוב דגמי הדגל מגיעים עם מסך 5.5 אינץ', ואלה עם המסכים הגדולים יותר מוגדרים כפאבלטים. סמסונג היא זו שהמציאה את קטגוריית הפאבלטים בשנת 2011, בעת שהשיקה את Note מהדור הראשון. לאחרונה היא השיקה בקול תרועה בארץ את נוט 5, יחד עם קמפיין עתיר ידוענים כמו עומר אדם, נועה תשבי ודר זוזובסקי. מדובר במכשיר שמחירו מתקרב ל-4,000 שקל, שעושה עבודה מצוינת.

 

מסך

המסך מציג צבעים עשירים מאוד וחיים, ממש תענוג לעיניים. גודלו 5.7 אינץ' והרזולוציה גבוהה - 2K עם צפיפות פיקסלים של 518ppi. יש תאורה אחורית חזקה המתאימה בדיוק לשמש הישראלית.

עיצוב

המסך אמנם גדול, אבל סמסונג שילבה מסגרת דקיקה במיוחד, שכמעט אינה מורגשת. העיצוב מזכיר מאוד את גלקסי S6, עם פינות מעוגלות וגב זכוכית. המראה יוקרתי והמכשיר מוצע במספר צבעים, כולל צבע שמפניה יוקרתי. גב המכשיר רגיש לשריטות.

עט

העט מוצלח מאוד, הן כי אפשר להוציא אותו מתא האחסון באמצעות לחיצה ולא בעזרת הציפורן, והן בגלל זיהוי הכתיבה. סמסונג שילבה אפליקציה פנימית המוזנקת ברגע שמוציאים את העט. האפליקציה מאפשרת לכתוב פתק על המסך באופן מיידי. קל להתבלבל ולהכניס את העט בצורה הפוכה לתא האחסון.

חומרה

מדובר במכשיר שעובד מהר וחלק מאוד, וניתן להריץ בו שתי אפליקציות במקביל באמצעות פיצול מסך מבלי שהוא מאט. הסיבה היא חומרה פנימית חזקה הכוללת זיכרון עבודה בנפח 4 ג'יגה, מעבד בעל 8 ליבות מתוצרת סמסונג בטכנולוגיית 64 ביט במהירות 2.1 ג'יגה הרץ ו-1.5 ג'יגה הרץ. הזיכרון בנפח 32 ג'יגה, אולם אי-אפשר להוסיף זיכרון באמצעות כרטיס. מדובר בחיסרון גדול לעומת נוט 4.

יש חיישן NFC המיועד לשירות התשלומים הסלולריים של החברה סמסונג Pay (כרגע לא פעיל בארץ). הקליטה הסלולרית לא מושלמת. במקומות עם קליטה חזקה המכשיר עובד בצורה תקינה, ואילו באזורים עם מעט קשיי קליטה הביצועים לא מספיק טובים.

ביומטרי

מנגנון טביעת האצבע, שפותח את הטאבלט עם טביעת האצבע, במקום עם סיסמה, משתדרג כל הזמן במכשירי סמסונג. בנוט 5 הוא סורק את האצבע במהירות ועובד בצורה מושלמת.

מצלמה

מגוון יכולות הצילום מרשים לא פחות מתוצאות הצילום המצוינות שהמצלמה מוציאה כמעט בכל מצב (חיישן 16 מגה פיקסל). ניתן לצלם אנשים במעיין תמונה וירטואלית, המאפשרת לשנות את זוויות המבט בה לאחר הצילום. מצב אחר כולל צילום עם מיקוד בררני, בו ניתן לבחור את המיקוד באדם או באובייקט אחר בתמונה. בצילום הווידיאו ניתן לצלם 4 סרטונים שונים באורך 6 שניות, המוצגים אחד ליד השני ומאפשרים צפייה במסך מפוצל. צילום הווידיאו הוא ברזולוציית 4K.

סמסונג גם שילבה במכשיר אפליקציה פנימית לשידור וידיאו בזמן אמת לאתר יו טיוב ושיתוף שלו עם חברים - פתרון מוצלח שעובד בצורה מאוד פשוטה.

סוללה

הסוללה מחזיקה במקרה הטוב עד שעות הלילה המקודמות (3000 מיליאמפר/שעה). משתמשים קלים יצליחו לשרוד יום שלם ביתר קלות. כמו סמארטפונים אחרים שסמסונג הכריזה עליה בשנה האחרונה, גם בנוט 5 אי-אפשר להחליף את הסוללה. סמסונג כללה במכשיר טכנולוגיית טעינה אלחוטית מהירה (שעתיים לטעינה מלאה). מטען כזה אינו זול, ומחירו 350 שקל.

בשורה התחתונה

נוט 5 הוא הפאבלט הכי טוב היום, בעיקר בגלל המסך המצוין, העיצוב האלגנטי עם השוליים הדקיקים, העט שמשדרגת את המכשיר והמצלמה האיכותית. עם זאת, הסוללה לא מספיק חזקה, ואי-אפשר להרחיב את הזיכרון עם כרטיס.

מחיר

3,800 שקל

ציון

9.5