גיגי לוי משיק תוכנית ייחודית לסטארט-אפים ישראלים בעמק הסיליקון

תחת השם NFX Guild, לוי חבר לשני השותפים של קרן ההשקעות Ooga Labs, ג'יימס קורייר וסטאן צ'אדנובסקי, כדי לעזור להאיץ חברות בדרכם הייחודית

גיגי לוי / צילום: תמר מצפי
גיגי לוי / צילום: תמר מצפי

אחד המשקיעים הפרטיים הבולטים והמצליחים ביותר בסצנת הסטארט-אפים המקומית, גיגי לוי, משתדרג ומשיק סוג של אקסלרטור ייעודי לסטארט-אפים ישראלים ואמריקאים בעמק הסיליקון. תחת השם NFX Guild, לוי חבר לשני השותפים של קרן ההשקעות Ooga Labs, ג'יימס קורייר וסטאן צ'אדנובסקי, כדי לעזור להאיץ חברות בדרכם הייחודית.

לוי הוא מה שנקרא סופר אנג'ל - אחד המשקיעים הפרטיים הבולטים והמוצלחים ביותר בעולם הסטארט-אפים המקומי. מי שהיה בעבר מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים 888, משקיע היום בשורה של חברות מצליחות, בהן Kenshoo, Plarium, MyHeritage, Playtika, SimilarWeb ועוד. ג'יימס קורייר וסטאן צ'אדנובסקי הקימו ביחד כמה סטארט-אפים והם שותפים בקרן ההשקעות Ooga Labs, שהשקיעה בין היתר בחברות כמו Lyft, AngelList, פליקר ועוד.

המיזם החדש - NFX Guild - הוקם השנה על-ידי שלושת השותפים, לאחר שבשלוש השנים האחרונות מצאו את עצמם משקיעים מספר פעמים יחד, בין היתר בחברת Meerkat שעלתה השנה לכותרות לא מעט בזכות אפליקציה שמאפשרת שידור חי לעוקבים בטוויטר.

השם NFX הוא ראשי תיבות של אפקט הרשת (Network Effects), דבר שהוא ייחודי ללא מעט חברות טכנולוגיות גדולות כמו פייסבוק, לינקדאין, אובר, איביי ופייפאל. כך, במיזם החדש יעבדו רק עם סטארט-אפים שמביאים בחשבון את האפקט שיש לרשתות של עסקים, אנשים או גורמים אחרים או שווקים אינטרנטיים (Marketplaces). תוכנית הלימודים ב-NFX כוללת 30 שעות ספציפיות לדרך שבה בונים ומגדלים עסקים שלהם יש את אפקט הרשת.

הכניסה לתוכנית היא לפי הזמנה בלבד וכדי לאתר חברות מתאימות, מפעילים השלושה רשת של סקאוטרים שמורכבת משורה של בוגרי התוכנית, מנכ"לי חברות, אנג'לים וקרנות הון סיכון. לכל אחד מהסקאוטרים האלה יש קוד ייחודי שאותו הוא יכול להעביר לסטארט-אפים שלדעתו כדאי להם להשתלב ב-NFX. כדי לא להשפיע בצורה כזו או אחרת, השלושה לא מפרסמים למי יש את הקוד הייחודי.

דבר ייחודי ב-NFX הוא העובדה שלא מדובר רק בחברות צעירות אלא גם בכאלה שגייסו סכום משמעותי של כסף או כבר היו באקסלרטור לפני שהצטרפו ל-NFX Guild. שלושה מתוך 16 הסטארט-אפים במחזור הראשון גייסו מעל 20 מיליון דולר לפני שהצטרפו, בהם Honeybook הישראלית-אמריקאית. בנוסף, שליש מהחברות במחזור הראשון גייסו סבב A לפני שהצטרפו, בהם Genome Compiler הישראלית.

השלושה מציינים כי הם יתעדפו סטארט-אפים שמתעסקים עם מוצר. "אנחנו אובססיביים לגבי מוצר. אנחנו מאמינים בגישה שאם המוצר טוב, אז הגיוס יגיע וכך גם הצמיחה", אמר קורייר. לדבריו, בין האלמנטים שחברה צריכה כדי להפוך לגדולה ומשפיעה נמצאים נאמנות גבוהה של המשתמשים וצמיחה אורגנית. "אלה הדברים שאנחנו מתמקדים בהם בעזרה שלנו לסטארט-אפים ב-NFX", הוא אמר.

מדובר בתוכנית אינטנסיבית של שלושה חודשים: פעמיים בשבוע הרצאות וסדנאות, פעמיים נוספות עזרה אישית של מנטורים עם כל חברה. במהלך המחזור הראשון של התוכנית, 12 מתוך 16 החברות שינתה את הערך הבסיסי שהיא מציעה ו-8 חברות אחרות שינו את שם החברה כחלק מתהליך האבולוציה.

המחזור הבא צפוי לצאת לדרך בינואר 2016, כשההרשמה תיפתח מה-20 בספטמבר, כאמור רק עבור חברות שיקבלו את הקוד הייחודי מהסקאוטרים של התוכנית.

במסגרת אירוע חגיגי היום במאונטיין וייו שבעמק הסיליקון, הוצגו הסטארט-אפים שלקחו חלק במחזור הראשון, כששליש מהן ישראליות. בין החברות אפשר למצוא את HoneyBook, שפיתחה פלטפורמה לנותני שירותים וספקים בתחום האירועים לנהל את ההתקשרות עם הלקוחות ממקום אחד. חברה נוספת היא AnyRoad, שהחליפה את שמה ל-AnyGuide ומאפשרת למדריכי טיולים לייצר פלטפורמה נוחה לקביעת סיורים, סליקת תשלומים ועוד. גם חברת Genome Complier הישראלית השתתפה במחזור הראשון והיא מפתחת תוכנה לתכנון רצפים גנטיים.

חברה מעניינת אחרת היא The Restaurant Network, שמציעה לבעלי מסעדות פלטפורמה לרכישת מזון, ציוד ושירותים מספקים שונים עבור המסעדות שלהם. כדאי לציין גם את הסטארט-אפ Rooster, שהוקם על-ידי טלי סער, יוצאת גוגל ו-HoneyBook, ומאפשר לשכנים לעזור זה לזה או לשאול מוצרים זה מזה, כשהכול בחינם.

יש לציין ש-NFX Guild ימצאו את עצמם בתחרות לא רק מול אקסלרטורים מקומיים - כל אחד והפן הייחודי שלו - אלא גם מול Upwest Labs, לפחות בזווית הישראלית. האקסלרטור Upwest Labs, שהוקם ב-2012 על-ידי גילי בן ארצי ושולי גלילי, מתמקד בהבאת סטארט-אפים ישראלים לעמק הסיליקון כדי ללמד אותם בשטח איך הדברים עובדים.