אישום: אם לחמישה משפרעם ניסתה להצטרף לדאע"ש

לפי כתב האישום, אימאן כנג'ו ביקשה "ללמד את פעילי דאע"ש בסוריה את חוקי האסלאם, על מנת לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם ללחימה"

דאעש בלוב / צילום: רויטרס
דאעש בלוב / צילום: רויטרס

כתב אישום הוגש הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אימאן כנג'ו, תושבת שפרעם בת 44, בגין ביצוע עבירות של ניסיון ליציאה שלא כדין ומגע עם סוכן חוץ בניסיון לחבור לארגון הטרור דאע"ש.

על-פי המיוחס לה בכתב האישום, הנאשמת יצרה קשר באמצעות הפייסבוק עם אדם שהציג את עצמו כקשור לארגון דאע"ש בסוריה. הנאשמת הביעה בפניו את רצונה לחיות בסוריה במסגרת ארגון הטרור, וכמו כן ביקשה לעסוק בסוריה בלימוד דת וללמד את הפעילים והלוחמים בדאע"ש את השריעה, על מנת לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם ללחימה בשם הארגון. עוד אמרה הנאשמת, לפי האישום, כי היא תהיה נכונה לעשות כל שתתבקש על-ידי הארגון.

לפי כתב האישום, בתחילת חודש אוגוסט 2015 החליטה הנאשמת לצאת מישראל לסוריה דרך טורקיה, וזאת כדי לחבור לכוחות דאע"ש ולסייע להם, מתוך הזדהותה האידיאולוגית.

לשם כך, נטען, ערכה הנאשמת חיפוש באינטרנט אחר מידע על דרכי המעבר האפשריות לסוריה. בנוסף, לצורך מימון יציאתה לסוריה, פנתה הנאשמת לאביה וביקשה כי יצטרף אליה. לפי כתב האישום אביה הסכים, ובהמשך לכך רכשו השניים כרטיסי טיסה לטורקיה, במטרה לצאת משם ולהיכנס לסוריה.