השת"פ הארוך בהיסטוריה של תעשיית שידורי הספורט יימשך עד 2020

טורניר ווימבלדון נחשף למאזיני וצופי ה-BBC בבריטניה מאז 1927 ■ כעת הצדדים האריכו את ההתקשרות ביניהם בשלוש שנים נוספות ■ בניגוד לשמועות המוקדמות - משחקי הגראנד סלאם לא יזלגו לערוצים בתשלום בממלכה

נובאק דיוקוביץ' בטורניר ווימבלדון / צלם: רויטרס
נובאק דיוקוביץ' בטורניר ווימבלדון / צלם: רויטרס

שיתוף הפעולה הארוך ביותר בתעשיית שידורי הספורט יימשך לפחות שלוש שנים נוספות: הרשת הציבורית הבריטית BBC רכשה את זכויות הטלוויזיה, הרדיו והדיגיטל של ווימבלדון, טורניר הטניס היוקרתי שנערך מדי שנה בלונדון - עד לשנת 2020.

הצדדים לא פרסמו את היקף ההתקשרות ביניהם, אך על-פי אתר sportspromedia, החוזה הנוכחי, המכסה את השנים 2015-2017, שווה סך של 70 מיליון ליש"ט (112 מיליון דולר).

טורניר הגראנד סלאם נחשף למאזיני וצופי ה-BBC בבריטניה מאז שנת 1927. בשנים האחרונות יותר ויותר אירועי ספורט גדולים בממלכה זלגו לערוצים בתשלום, אך משחקי ווימבלדון, לפחות אלו משלבי ההכרעה שלו - נחשבים על-ידי הרגולטור לאחד מאירועי "היהלום שבכתר", ביחד עם האולימפיאדה, המונדיאל, גמר הגביע האנגלי בכדורגל, מירוץ הסוסים Grand National וגמר ה-Challenge Cup בראגבי, כלומר כאלו שמחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים.

על-פי ה"טלגרף", בחודשים האחרונים התרוצצו שמועות בשוק התקשורת הבריטי לפיהם ב-BBC מתכוונים לייצר שיתוף פעולה עם הערוצים בתשלום של בריטיש טלקום (BT), על מנת להעביר אליהם חלק מהמשחקים של ווימבלדון. דבר כזה היה יכול להגדיל את היקף ההכנסות של ווימבלדון, אך המדיניות ארוכת השנים של מועדון הטניס הפרטי היא להעדיף חשיפה רחבה על-פני כסף.

עסקת השידורים היקרה ביותר של ווימבלדון, על-פי הערכות, היא מול ESPN האמריקאית (נחתמה ב-2011 בתמורה ל-300 מיליון ליש"ט ל-12 שנים).