המשביר לצרכן בוחנת את המשך ההתקשרות עם מקאן

זאת לקראת תום החוזה ■ בקבוצה יבקשו הצעה מאדלר-חומסקי, אך עפ"י הערכות התקציב יישאר בסופו של דבר במקאן

המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי
המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי

על רקע תום מועד חוזה ההתקשרות בין קבוצת המשביר לצרכן עם משרד הפרסום מקאן, בוחנת המשביר את המשך דרכה עם המשרד - כך נודע ל"גלובס".

החוזה בן 5 השנים עם מקאן צפוי להגיע לקיצו בחודש ינואר, ובין הצדדים מתנהל כעת משא-ומתן מסחרי על המשך ההתקשרות. המועמד המרכזי המסורתי לטיפול בתקציב הוא משרד הפרסום אדלר-חומסקי, שממנו צפויה הקבוצה לבקש הצעת מדיה.

עם זאת, על-פי הערכות בשוק, הסיכוי לפרידה בין המשביר למקאן אינו גבוה, ויש להניח כי כמו במקרים קודמים בעבר, גם הפעם ייגמר הסיבוב בהשארת התקציב במקאן - בין היתר מאחר שגורמים אחרים אינם נוטים לטפל בתקציב, שנחשב קשה לתפעול ואף קשה מכך להפקת רווח.

מהמפרסמים הגדולים בענף

רשת המשביר לצרכן היא באופן מסורתי מהמפרסמים הגדולים בענף. תקציב הקבוצה היווה בעבר סוג של "שובר שוויון" בתחרות בין משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ומקאן על המקום הראשון בדירוג המשרדים הגדולים.

מאחר שמדובר במפרסם מוטה מחיר, נגררו המשרדים בעבר לקרבות קשים סביב הטיפול בתקציב. הסיבוב האחרון היה ב-2011, אז במשביר כמעט העבירו בפועל את התקציב לאדלר-חומסקי. באדלר-חומסקי ניהלו משא-ומתן חשאי לאורך מספר שבועות וכבר גייסו צוותים לצורך טיפול בתקציב, אך ברגע האחרון חזר בו רמי שביט, בעלי המשביר, מכוונתו והותיר את התקציב במקאן.

עם זאת, יש להניח כי על רקע השינויים שעבר השוק בשנים האחרונות, משרדי הפרסום לא ימהרו לשתף פעולה עם תעלולי התמחרות כאלה ואחרים, זאת משתי סיבות עיקריות: משרדי הפרסום עברו תהליך התפכחות מניפוח המחזורים שלהם על-ידי תקציבים שאפשרות הרווח עליהם היא בעייתית; ומצד שני המשביר נחשב היום "לקוח בסיכון".

משרדי הפרסום מצאו את עצמם בשנים האחרונות נאלצים להתמודד עם חובות של גורמים אחרים - חברת המדיה יוניון עם תקציבי החברות של אבי מלכה, אדלר-חומסקי עם החובות של משרד הפרסום פוגל-אוגילבי וכדומה. יש להניח כי כיום איש לא ימהר לקחת תקציב רק כדי להשיג נקודות יתרון בדירוג יפעת.

תקציב הפרסום של קבוצת המשביר מטופל במקאן משנת 2008. את דריסת הרגל הראשונה בתקציב קיבל המשרד בעקיפין - באמצעות רכישת המדיה של המשביר עבור משרד הפרסום פוגל-אוגילבי - משרד הקריאייטיב הקודם של הקבוצה. לאחר תקופה, עם התחזקות הקשר ולאור העובדה שבמשביר רואים במדיה מרכיב מהותי בבחירת משרד, הוחלט להעביר גם את תקציב הקריאייטיב למקאן.

אמנם תקציב המשביר הוא מכירתי במהותו, אבל במקאן עשו עימו גם לא מעט עבודת קריאייטיב, בין היתר באמצעות פרזנטורים בולטים, כגון עדי אשכנזי, יעל שרוני וליאור כלפון.

בקבוצת המשביר ובמשרד הפרסום מקאן בחרו שלא להגיב לידיעה.