טקס האמי 2015: "משחקי הכס" שברה את שיא הזכיות

הסדרה האפית של HBO זכתה לפנות בוקר ובטקס המקדים בשבוע שעבר בסך כולל של 12 פרסים, כולל הדרמה הטובה ביותר ■ ג'ון האם זכה בפרס השחקן על תפקידו ב"מד מן"

אחרי 3 שנים שבהן היתה מועמדת לפרס הדרמה הטובה ביותר והפסידה, לא זאת בלבד ש"משחקי הכס" גרפה את פרס האמי על הדרמה הטובה ביותר, אלא עשתה זאת תוך שבירת שיא על מספר הזכיות הגבוה ביותר לסדרה בשנה אחת.

בטקס, שהתקיים לפנות בוקר בלוס אנג'לס בהנחיית אנדי סמברג, זכתה הדרמה האפית של HBO גם בפרסי שחקן המשנה עבור פיטר דינקלייג' ובפרסים על הכתיבה ועל הבימוי של הפרק האחרון לעונה החמישית. ארבעת הפרסים האלה הצטרפו ל-8 פרסים שבהם זכתה הסדרה בטקס המקדים שנערך בשבוע שעבר, כולל פרסים על האיפור, העריכה, העיצוב והליהוק. בכך שברה "משחקי הכס" את השיא של "הבית הלבן", שבשנת 2000 אספה אל חיקה 9 פרסי אמי.

בכלל, HBO היתה המנצחת הגדולה של הלילה. מלבד "משחקי הכס" בלטה סדרה נוספת במספר הזכיות המרשים שלה, "אוליב קיטרידג'", שלקחה את כל הפרסים שלהם הייתה מועמדת מלבד אחת: המיני-סדרה הטובה ביותר, הבימוי, התסריט, השחקנית (פרנסיס מקדורמנד), השחקן (ריצ'רד ג'נקינס) ושחקן המשנה (ביל מאריי).

רשת הכבלים זכתה גם במספר פרסים על "Veep", בכללם הקומדיה הטובה ביותר, השחקנית הקומית הטובה ביותר לג'וליה לואי-דרייפוס בפעם הרביעית ברציפות, שחקן המשנה הקומי הטוב ביותר לטוני הייל, שזכה בפעם השנייה, וכן פרס על הכתיבה.

זוכה בולטת אחרת היתה "הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט" של קומדי סנטרל, שהסתיימה השנה וקיבלה לאות פרידה את פרס תוכנית הווראייטי טוק שואו הטובה ביותר, וכן פרסים על הכתיבה והבימוי. "תודה רבה לכם, לא תצטרכו לראות אותי שוב!", הצהיר ג'ון סטיוארט בנאום הזכייה שלו.

איימי שומר, שפרצה השנה עם העונה השלישית של תוכנית המערכונים שלה, כמו גם עם סרטה "אסון מהלך", זכתה לראשונה באמי, כשהיא גוברת בין היתר על עמיתיה ל"קומדי סנטרל", "קי ופיל", שיקבלו הזדמנות אחרונה לזכות בשנה הבאה אחרי שסיימו לאחרונה את תוכניתם.

"טרנספרנט" של אמזון זיכתה את ג'פרי טמבור בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה על תפקידו כמוירה, גבר הנחשף בפני משפחתו כטרנסג'נדר. בנאום הזכייה שלו הודה טמבור לקהילה הטרנסג'נדרית. זוהי הזכייה הראשונה של טמבור בפרס האמי, לאחר שהיה מועמד 6 פעמים בעבר על תפקידו האייקוניים ב"ארסטד דיבלופמנט" ו"המופע של לארי סנדרס".

את פרס השחקן הטוב ביותר בדרמה לקח ג'ון האם, אחרי שהיה מועמד 6 פעמים תמימות ברצף על תפקידו כדון דרייפר ב"מד מן", והפסיד פעם אחר פעם, בעיקר לבראיין קרנסטון על "שובר שורות" (אבל גם לג'ף דניאלס ו"חדר החדשות"). הפעם זכה האם על העונה האחרונה של "מד מן", ובאופן יאה ומקרי את הפרס הגישה לו טינה פיי, ידידתו שעבדה איתו בסדרות שלה "רוק 30" ו"קימי שמידט". כאשר טיפס על הבמה נשכב עליה ומיד קם לקבל מפיי את הפרס ולשאת את נאומו.

פרס השחקנית הלך אל ויולה דיוויס, שעשתה היסטוריה והיתה לשחקנית השחורה הראשונה שזוכה בפרס הזה, על תפקידה ב"המדריך לרוצח", וסיפקה נאום נרגש.