צפו: נמלי התעופה הטובים בעולם ששווה "להיתקע" בהם

אם כבר להיתקע בשדה תעופה, כדאי לדעת איפה: רבים מכם ודאי חוו בעבר רגעים מתישים בהם נאלצתם להעביר מספר שעות בהמתנה לטיסה המיוחלת ■ קבלו הצצה לנמלי התעופה הטובים בעולם

נמל התעופה בהונג קונג / צילום: רויטרס
נמל התעופה בהונג קונג / צילום: רויטרס

לא מעט מכם ודאי חוו את אותם רגעים מתישים בהם נאלצתם לבלות בשדה התעופה, לפעמים שעות לא מבוטלות, בהמתנה לטיסה המיוחלת. אבל אם להתקע, רצוי לדעת איפה.

בשדה התעופה בהונג-קונג, לדוגמה, תוכלו לשחק גולף ולצפות בסרט בקולנוע IMAX עם 350 מקומות ישיבה, ובבנגקוק תיהנו מתנומה ומקלחת. אפילו בנתב"ג תוכלו ליהנות ממסאז' של 20 דקות בטרקלין העסקים "המלך דוד" של אל-על, הניתן כשירות חינם לנוסעי אל-על במחלקות העסקים והראשונה.

בנאריטה, נמל התעופה של טוקיו, תוכלו למצוא בר חמצן בשירות עצמי. תמורת 800 ין ניתן לשאוף במשך 10 דקות ממכל חמצן בטעמים שונים ואולי להתגבר על ג'ט-לג.

בנמלי תעופה בינלאומיים אחרים, כמו סן פרנסיסקו, ורמונט ודאלאס, דואגים לשלוות הגוף והנפש של הנוסעים. שם הקימו חדרי יוגה עם מזרנים ומראות לתרגול חופשי.

שדה התעופה של פרנקפורט, מצדו, מציע את עצמו כלוקיישן לזוגות שמחפשים לשבור מוסכמות ולהינשא במקום ייחודי. וכיאה לגוף מסחרי, הוא גם ממליץ לשוקלים חופה על המסלול לקנות זר פרחים לכלה, חליפה לחתן וטבעות נישואים לבני הזוג בחנויות שבשדה.

יש נמלים שהרחיקו לכת עוד יותר, כמו זה שבציריך, המציע לנוסעים מרפאת שיניים עם מגוון טיפולים מהשעה שבע בבוקר ועד שבע בערב. המטרה היא לתת מענה למי שזקוק לטיפול רפואי חירום.

עורכי האתר TripAdvisor הגדילו לעשות והקימו מתחם חדש באתר שלהם שמוקדש לדירוג של שדות תעופה. המתחם החדש באתר יכיל מידע על יותר מ-200 שדות תעופה ברחבי העולם, ויאפשר לגולשים לדרג מסעדות, מלונות, חנויות דיוטי פרי, בוטיקים וטרקלינים, ובנוסף ייתן להם אופציה למצוא טיסות זולות במיוחד לשדה התעופה הספציפי.

בתור סיפתח החליטו באתר לפתוח בראש ובראשונה דף לשדה התעופה שאותו הם מכנים הטוב ביותר בעולם, צ'אנגי בסינגפור.

צ'אנגי נחשב לנמל התעופה הטוב ביותר בעולם גם על-פי חברת המחקר "סקייטרקס" - המדרגת נמלי תעופה על סמך סקרי שביעות-הרצון של הנוסעים. עובדה זו אינה מפליאה בהתחשב במגוון האטרקציות שהוא מציע לנוסעיו, ובהן אולם קולנוע, בריכת שחייה, מתחם משחקים אלקטרוניים, משחקייה לילדים, חדר איפור וטיפוח וגולת הכותרת: פארק טבע עם גן פרפרים, מפל וצמחים טורפים.

גם את המעבר מטרמינל לטרמינל בנמל דאגו הסינגפורים להפוך לריאה ירוקה, ובה גן קקטוסים, גן חמניות, גן שרכים וגן אורכידאות עם בריכת דגי נוי מסוג קוי.

נוסעים שנאלצים לבלות בשדה 5 שעות או יותר, מוזמנים גם לסיור חינם בנמל שנמשך כשעתיים. בקרוב הנמל הזה יהפוך אפילו טוב יותר, הודות לכיפה שתחבר את הטרמינלים שלו ותכלול גנים נוספים, חנויות ועוד.